Tämä ketju on jatkoa kommentille: Ostin/myin juuri äsken (Osa 7) - #10386 käyttäjältä mikko551.
Edellinen ketju:
Tämä ketju on jatkoa kommentille: Ostin/myin juuri äsken (Osa 7) - #10386 käyttäjältä mikko551.
Edellinen ketju:
På fredag 200 st Fortum.
Har ägt tidigare också, det hade nog aldrig ens lönat sig att sälja de gamla.
Under veckan gjordes två köp,
på onsdagen köptes Elisa 50@37,30
på fredagen Huhtamäki 70@28,02
Nästa steg är att överväga skatteförsäljningar, kanske årets Huhtamäki-köp säljs av eller någon annan felinvestering.
På fredag 40 st Elisa till OST. Det finns pengar, men inga meningsfulla investeringsobjekt, så istället för tillväxt får man nöja sig med utdelningar.
På fredagen lade jag till lite Huhtamäki och Terveystalo till ISK:n igen. Nu är kontanterna noll på ISK:n och det finns inte heller mycket extra kontanter på AF-kontot. Årets sista köp kan ha varit där, om inget speciellt händer på marknaden.
Planer för resten av året kanske:
I denna anda sålde jag av alla q.beyond med spindelvävstunna vinster. Den senaste resultatrapporten var inte ett fiasko, men den indikerade inte heller helt att företaget följde den väg jag tidigare hade stakat ut för det.
Ett tvådagarsbesök på Nokia Arena under helgen ledde till att jag köpte 130 aktier i NoHo till priset 7,88€/aktie.
Tillagt 450 st plattformsgrupp till ett genomsnittspris av 8,31 EUR
Förra veckan lades även 765 st The Platform Group till, utöver de tidigare, till priset 7,53 €.
Köp Atlas Copco B-serien 250 st för 140 kr/aktie
Ytterligare anteckning för mitten av månaden till Proprius DACH Value. Entusiasmen som Tysklands stimulanspaket medförde håller på att avta, MDAX och SDAX har sjunkit 7-12% från sommarens toppar. Stimulanspaketet är faktiskt inte alls ”in effect” ännu, och resultatförbättringar BORDE komma först under nästa år. Om de inte kommer, har inga orimliga förväntningar på resultatökning laddats in i fondens företag ändå.
Planerad innehavstid är år, så jag ägnar mig inte åt några korts
MIND-lättnaderna fortsätter från ISK, 100 st sålda för 14,00. Dessa köptes i juni 2025 till priset 6,09.
Tack vare Mandatums erbjudanden kunde jag sälja även en liten post med förmånliga kostnader.
Sålt alla Aiforia 4770 st @ 2,5 €. Från detta fall mina största förluster under min investeringskarriär \~3500 €.
Hoppade på tåget för tidigt, då omsättningen/pipelinen inte utvecklas som förväntat. Min gissning är att det kommer en emission före årsskiftet och att vi inte klarar oss med mindre än 20% utspädning.
Företaget är verkligen intressant och det är möjligt att jag hoppar på tåget igen efter emissionen. Naturligtvis kan detta köpas ut från börsen när som helst, men jag var tvungen att sätta en stoploss för mig själv.
Sonderingspositioner för några tusen totalt. Bioretec och Optomed. Utöver Aiforia samlar jag dessa, som det tydligen kommer en emission till. Emissionen kommer, får man mycket pengar från det?
Mitt tålamod med Citycon räckte inte längre, allt ut bara. Ske vad som ske vill. Saldot ungefär plus minus noll, utdelningarna inräknade.
Lagt till 13 % Rapala @1,245€. Andelen av portföljen är nu 1,3 % och genomsnittspriset är på nuvarande kursnivå.
Jag skulle ha tagit lite mer, men nu får jag nöja mig med det jag fick. Det känns som att botten nåddes runt 1,20, även om uppgången inte nödvändigtvis sker omedelbart.
Jag köpte 235 st Mandatum för 6,01 €. Tankningen får gärna fortsätta.
Det tidigare Mr.Max, med en gedigen historia, det vill säga det nuvarande kvalitetsbolaget NoHo Partners, har köpts till 1.6 gånger bokfört värde och med en direktavkastning på cirka 6%.
CXDO minskning, OSCR ökning.
På ett par veckor har marknadsvärdet sjunkit med 1,6 miljarder dollar eftersom ACA försenades med en månad xD och Trump? Jag tror på TACO, det vill säga Trump Always Chickens Out.
Jag behövde få tag på pengar till Intellegos dipp, så jag sålde av mina Nokia och köpte Intellego för 68 SEK.