Köpte/sålde precis nu-tråden (Del 5)

Denna tråd är en fortsättning på kommentaren: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 4) - #10298 käyttäjältä Lohis - Osakkeet - Inderes forum.

Tidigare trådar:

Observera! :slight_smile:

I denna tråd endast köp- och säljorder – inga andra meddelanden. Om ni vill ställa frågor eller kommentera inlägg eller saker i denna tråd, så görs det så här:

6 gillningar

Först!

Köpte Mer Kamux På 5,3 Och Qt På 38,74

51 gillningar

Ökar i Kamux till 5,35 och Wärtsilä till 6,9. Små ökningar.

8 gillningar

Fortsättning på tråden Köpte/sålde just-tråden (Del 2):

I juni 2021 var det en tydligt lyckad exit. Nu en liten startposition tillbaka i Bure Equity @ 184 SEK, då man får den med rabatt mot senast beräknat substansvärde. På den tiden var det nog en ganska rejäl premie. Ett svenskt tillväxtorienterat investmentbolag.

Meningen är att gradvis göra de svenska investmentbolagen Investor, Industrivärden, Kinnevik och Bure till portföljens stöttepelare.

12 gillningar

Tilläggsteckning PYN Elite :vietnam:

14 gillningar

Hoppade på Bonesupport igen efter ett och ett halvt års paus för 65,85 SEK.
I Xvivo Perfusion gick en uteliggande köporder igenom, men av en lite tråkigare anledning. VD:n har dött plötsligt och kursen rasade.

6 gillningar

små ökningar:
Tokmanni
Stockmanni
Noho
Kamux

Även en order liggande i Nordea.

16 gillningar

Ökning Wärtsilä 154 st @ 6,89
Det var nog den sista posten i Wärtsilä.

14 gillningar

Stadskaniner förökar sig helt okontrollerat i portföljen :open_mouth:

24 gillningar

Visat en bild på Jim Cramer plockad från Googles bildsök för ett ansiktsigenkänningsprogram och öppnat krigskassan för den västerländska livsstilens totala kollaps.

Köpt Talenom, Qt, Kamux.

15 gillningar

Tillbaka i Porch, den håller $2-nivån rätt bra nu. Med i BTFD-anda.

3 gillningar

Köpt Nimbus. Jag förstår ingenting om båtliv, men ett lågt P/E lockar. Köpte ursprungligen första positionen kring 40 SEK. Den dök -25 % på ett par veckor. Nytt försök nu kring 30 SEK. Med min skicklighet och tur är jag ganska säker på att 20 SEK snart är i sikte. Ursäkta till andra ägare redan nu.

Kom och köp det här nu du också @Sijoittaja-alokas så får vi se en båtaktie med ett P/E på 1.

14 gillningar

Qt del 4/5 och lite Kamux.
Här är lite av den senaste tidens

stämningar…

61 gillningar

47 gillningar

Avance Gas 49,51 NOR för en swing. Får se om skadan på rörledningen sätter press på kursen.

2 gillningar

Tecnotree 2500 st @0,4452. Den här bara dalar på en ”uppgångsdag”. Det verkar finnas luft kvar. Går den hela vägen till noll? :scream:

16 gillningar

Citycon in i portföljen @6,18. Senast jag ägde det här pappret var nog 2017.

11 gillningar

Vi tror åtminstone på en dead cat bounce om inte annat. Vi kör på fyra hästar.

• Salesforce
  • SoFi
  • Coterra Energy
  • Assertio Holdings
4 gillningar

Öppning i QT på aktiesparkontot till priset 38,5 €. Köper mer när den sjunker.

9 gillningar

Öppnat Harvia i hustruns portfölj @13,97.

18 gillningar