Köpte/sålde precis (Del 6)

Denna tråd är en fortsättning på kommentaren: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 5) - #10334 käyttäjältä KultaHarkko - Osakkeet - Inderes forum.

Föregående tråd:

5 gillningar

Minskat något i Nordea till 10,12 € för att öka kassavikten.

13 gillningar

Köpt idag 25 % mer Valmet till 22,84e.
Köpt igår 50 % mer Kesko till 17,38e.
Köpt tillbaka Admicom billigare igår till 36e.

28 gillningar

Nordea till aktiessparkontot 63 st 10,128 €

15 gillningar

Sälj Voxtur, resterande 15k aktier @ 0,15 CAD. Förlust på ca 80 % på dessa. Jag följer med intresse när trenden vänder och Garys förutsägelser börjar slå in. Man hinner nog med senare också.

34 gillningar

Jag sålde en cykel idag. Hade inte längre behov av den…

39 gillningar

M8G minskning 800 st 16.40 SEK

2 gillningar

Agree Realty-REIT till portföljen för att generera utdelning.

6 gillningar

Sålt hela Witted-positionen. Kanske onödig panik baserat på Witted-tråden, men förståelsen räcker inte till för att bedöma framtidsutsikterna. Förlust på ca 30 % från det här äventyret.

10 gillningar

Det ser ut som att det blev en ökning med 25 % i positionen i Crown Castle REIT (CCI) igår :palm_up_hand:

• Inga skulder förfaller under de närmaste åren
  • Recessionstålighet: Kommunikation / Telemaster och infra.
  • Värderingen har pressats ner till historiskt låga nivåer.
  • 6 % direktavkastning vilket är den högsta företaget någonsin har betalat: Under tidigare år har man kunnat köpa denna med en direktavkastning på ~3 %.

Under 2023–2024 har företaget kommunicerat att de inte växer i historisk takt eftersom T-Mobile köpte operatören Sprint: Det blir en del uppsägningar av hyresavtal. CCI guidar en återgång till 7–8 % tillväxt från 2025–> efter två långsammare år.

11 gillningar

Köpte tillbaka de Embracer som såldes för ett par dagar sedan lite billigare, när möjligheten fortfarande gavs efter det initiala hoppet.

3 gillningar

Fångar den fallande kniven och sänker snittpriset: Mer Nokia i portföljen à 3,436.

10 gillningar

Morgonens affärer. Morgonspurt med Dax long, eftersom en TC uppåt gjordes under natten (15min & 1H) och åtminstone jag själv skulle ha stängt korta positioner där. Den senare försäljningen verkar ha prickat toppen helt rätt.

Lite Betco tillbaka igen, nu uppe i 450 st vilket innebär en halv position. Försäljningar gjordes på 233, 244 och 245 SEK, så nu kan man med gott samvete köpa den fallande kniven :sweat_smile:

3 gillningar

Dovre utökning av positionen

Den operativa verksamheten är fortfarande på en bra nivå, växelkursen NOK/EUR har tyngt resultatet.

9 gillningar

Det är ont om fullträffar i portföljerna, men Marimekko är sålt :dollar_banknote:

9 gillningar

Kojamo-ökning @ 7,82 €.

Det kan vara så att det här kräver tålamod, eller rättare sagt så måste det finnas nu om man vill uppnå bästa möjliga slutresultat.

Edit: Och ökning @ 7,70 €

8 gillningar

Köp till OST: Nokia 3,45 och TietoEVRY 21,68.

Tidigare i veckan Fortum 11,72.

Gårdagens lön har alltså redan spenderats lite… Eller det är ju inte konsumtion, utan sparande.

OST är till ca 90 % fullt. Det blir till och med ”tråkigt” sen när 50k-gränsen är nådd… Som tur är finns AOT.

15 gillningar

Marimekko-position såld.
Mindre Talenom-position fördubblad.

5 gillningar

Jag köpte också lite Hexatronic och Admicom.

8 gillningar

Minskat en del i Marimekko samt Nordea.

Öppnat en position i Puuilo med dessa pengar.

Dessutom en öppning i en Russell-ETF.

3 gillningar