Sälj Voxtur, resterande 15k aktier @ 0,15 CAD. Förlust på ca 80 % på dessa. Jag följer med intresse när trenden vänder och Garys förutsägelser börjar slå in. Man hinner nog med senare också.
Sålt hela Witted-positionen. Kanske onödig panik baserat på Witted-tråden, men förståelsen räcker inte till för att bedöma framtidsutsikterna. Förlust på ca 30 % från det här äventyret.
Det ser ut som att det blev en ökning med 25 % i positionen i Crown Castle REIT (CCI) igår
Inga skulder förfaller under de närmaste åren
Recessionstålighet: Kommunikation / Telemaster och infra.
Värderingen har pressats ner till historiskt låga nivåer.
6 % direktavkastning vilket är den högsta företaget någonsin har betalat: Under tidigare år har man kunnat köpa denna med en direktavkastning på ~3 %.
Under 2023–2024 har företaget kommunicerat att de inte växer i historisk takt eftersom T-Mobile köpte operatören Sprint: Det blir en del uppsägningar av hyresavtal. CCI guidar en återgång till 7–8 % tillväxt från 2025–> efter två långsammare år.
Morgonens affärer. Morgonspurt med Dax long, eftersom en TC uppåt gjordes under natten (15min & 1H) och åtminstone jag själv skulle ha stängt korta positioner där. Den senare försäljningen verkar ha prickat toppen helt rätt.
Lite Betco tillbaka igen, nu uppe i 450 st vilket innebär en halv position. Försäljningar gjordes på 233, 244 och 245 SEK, så nu kan man med gott samvete köpa den fallande kniven