Köpte/sålde precis nu -tråden (Del 1)

Forumläsare kan uppdatera sina senaste köp och försäljningar. Här kan du få idéer om företag som är värda att undersöka.

Jag börjar, mina senaste köp i maj 2018 är: Qt och Efecte. Båda nya värdepapper för mig.

9 gillningar

Qt här också i början av månaden. :wink:

3 gillningar

Jag köpte Evli Pankki senast efter att ha läst Sauli Viléns rapport :open_mouth: Jag sålde Martela :sweat_smile::sweat_smile:

5 gillningar

För många “dinosaurier” i portföljen, så var tvungen att köpa lite digitalt för att inte bli efter. Har alltså köpt Digia och Efecte (från erbjudandet).

Senast lättat på Kone, som legat länge i portföljen.

4 gillningar

Telia lades till egentligen på grund av utdelningen, och jag har givetvis också stark tro på att Telia kommer att stiga.

3 gillningar

Sålde Martela den 30.04 och lade samtidigt till Remedy istället (tajmingen med köpet var ganska perfekt, förresten :slight_smile:). Efter detta lades Nokia, Renkaat och senast idag Raute till portföljen.

2 gillningar

Jag köpte också från Verkkis för ett tag sedan, glömde nämna det ovan. :smiley:

4 gillningar

Jag sålde precis Teva. Den har gett bra avkastning (har dock hunnit göra ett par rundresor på < 100% på mindre än ett år), men det kan hända att vi tar en paus nu. Warren Buffet har tankat på och äger nu närmare 5% av företaget. Jag letar efter nya aktier…

3 gillningar

Jag sålde mina Adidas som jag haft länge med liten vinst, då jag fick en känsla av att jag inte kommer att kunna följa företaget tillräckligt, även om strategin fortfarande verkar lovande. Med denna försäljning och Nokias utdelning ökade jag mitt innehav i Kotipizza. (Kommer den första No Pizza att öppnas i centrum snart..?)

Eftersom jag fortfarande kan svenska bra kanske jag nästa gång försöker hitta en intressant historia från Sverige.

Jag köpte lite Talenom och pyttelite mer Efecte förra veckan :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Jag har väntat på när Inderes-effekten ska nå Yus och Verneris personliga köp. Då är det nog dags att sälja allt. Alltså inte än. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Haha, hoppas inte! :smiley:

Ska jag köpa Talenom? De hade precis en så bra video där deras digitaliseringschef pratade om Talenoms teknologi.

3 gillningar

Jag köpte lite Remedy efter trailern.

2 gillningar

Jag sålde min lilla andel av Nokian Renkaat. I stället köpte jag en liten andel av Remedy. Remedy har en betydligt högre förväntad avkastning per detta datum.

Köpte en liten bit av Suomen Hoivatila till portföljen med en del av de pengar jag fick från Kone tidigare.
Fallet är så bra att jag inte kan vara utan!

Det verkar inte som att kontanterna stannar länge i kassan. :sweat_smile:

2 gillningar

Köpte Remedy i dippen efter teasern!

2 gillningar

Jag sålde mina Nokia. Motivering:

  • Jag tog hem vinsterna…
  • Ökad kassabalans. Jag följer situationen mellan USA och Kina.
  • Samtidigt är jag redo att öka på Remedy om priset faller. Högre avkastningsförväntningar än för Nokia.

lite extra botemedel har lagts till

Ålandsbanken @13,35.