Köpte/sålde precis -tråden (Del 4)

Denna tråd är en fortsättning på kommentaren: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 3) - #10285 käyttäjältä JiiGee - Osakkeet - Inderes forum.

Tidigare trådar:

30 gillningar

Lade till Quantafuel (katalytiska systemet verkar fungera), Greenlane Renewables (EV/intäkter <3 och beställningar kommer in) och MPC Container Ships (utdelningsmaskin 2022-2025) från botten.

11 gillningar

Tillagd i portföljen:

Sampo @44,5€
Tokmanni @19,2€

17 gillningar

Försäljning Harvia 150 st 55,024 €. Återköp 100 st 54,20 € och 50 st 53,80 €.

Små bäckar och så vidare.

19 gillningar

Sålde min långa position i EVO. Nu är kassan på en tillfredsställande nivå på 15%.

2 gillningar

Pengarna stannar inte på bankkontot, jag höll ut i några veckor och nu sög mekanisk ventilation ut pengarna enligt följande:

Maskin 100 st
Konecranes 100 st

23 gillningar

Jag har följt Nokia länge, men nu har mitt förtroende för företaget stärkts. Min ursäkt för att köpa aktier var också Pekkas meriter.

Nokia @5,55

13 gillningar

Oriola köpt till @2,06, en rejäl bevakningsandel. Detta gav ordentliga förluster för flera år sedan, men nu med en ny VD, kanske det blir Nokia-aktier (Nokias) :wink:

4 gillningar

Vivunpurkningstalko har gått framåt med en osthyvel, men nu var jag tvungen att, utan att följa köpdisciplin, ta lite Nasdaq100 och S&P500 longminifuturer! Se nu den där (med Jukka Lepikko:s röst) köptrycks-berättande ljusstaken på dagliga grafen. Det verkar nu rita en bull flag på timnivå före öppningen, tvungen att ta den.

8 gillningar

Köpt en liten position av Remedy till portföljen.
Det första Remedy-köpet var runt 7 euro, och den positionen såldes runt 20 euro. Och det har grämt mig…
Köpet finansierades genom att jag gjorde mig av med Embracer, med en ganska liten förlust. Har följt dess nedgång tillräckligt länge, så det är dags att byta häst. Hoppas det inhemska vinner!

9 gillningar

Harvia tillbaka i spelportföljen vid 53,70, väntar på att lägga till mer vid 52,90… och nu stressar jag inte, biter naglarna tills det blöder för att inte höja priset som förra gången… håll dig till strategin, det skulle ha varit många euro om det hade fungerat…

13 gillningar

Nokia såldes på morgontoppen och BBS adderades. Om det skulle börja korrigera med patentet.

1 gillning

Bilen är såld, “bilen, en broms på välståndet” tog överhanden​:joy:

Naturligtvis lättade jag också på Evo lite i morse.

32 gillningar

Bara så att det inte blir tråkigt och NKLA har alltid varit under uppsikt. Fast Trevor tog bort min tro på detta under en lång tid. Kanske kan det bli något av det, alltså köp NKLA. Runt 10 USD.

7 gillningar

Anmäl dig till öppningen, en ökning med 20 % till de befintliga.

7 gillningar

Remedy-öppning @35. Länge lämnade jag den här stenen ovänd, främst för att jag som ung person inte hade stött på företagets spel särskilt mycket. Ur ett investeringsperspektiv ser det dock ut som ett positivt case :slight_smile:

7 gillningar

1,5 v portfölj till dottern, Tecnotree vid sidan av indexfonder och Harvia :waving_hand:

22 gillningar

Amazon.com-köp @3258

9 gillningar

Köpt Vestas Wind Systems, medvind :wind_face:

9 gillningar

Köpte mer Bilot @ 5,32 euro. Ursprungligen köpt för januarirallyt, men blev en lite längre innehavsperiod :slight_smile:

1 gillning