Denna tråd är en fortsättning på kommentaren: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 2) - #10317 käyttäjältä moreeuro - Osakkeet - Inderes forum.
Tidigare trådar:
Denna tråd är en fortsättning på kommentaren: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 2) - #10317 käyttäjältä moreeuro - Osakkeet - Inderes forum.
Tidigare trådar:
EKA och tankning av evo från droppen, nu position 280 ark
Försäljningsdag efter en lång tid:
På köpsidan:
Efter dessa steg kassaandelen från noll till nästan 10%. Jag kan lägga till mer Hyzon, Smart och Evo under resten av veckan.
Var tvungen att tanka Evo igen @ 1381 när priset sjönk efter att jag tog den första positionen.
Nordeaa tankat mer efter en mycket bra kvartalsrapport. @9,58
De Puuilo-aktier jag fick från IPO:n sålde jag också äntligen från ISK:n @7,60.
Jag kommer med intresse att följa Puuilos berättelse och mycket möjligt bli ägare igen senare.
Ett litet tillskott av Evo till portföljen.
Är det bara jag som är förvirrad, men både Tecnotrees och Solteqs kurser såg från ett TA-perspektiv ut att vara i riktigt dåligt skick. Lättade på positionerna i dessa.
PS: Får se om Kamux också åker ur portföljen… Hoppas 17,23€ håller.
Redigering: Nej. Kamux verkar inte bryta motståndet, så positionen lättades även i den.
Glastonia öppningsposition köptes idag. VD:n sade att utsikterna för H2 är goda, ledningen har tankat på under året, tillväxt- och effektivitetsstrategin har skärpts och kommer att presenteras i augusti.
Mot mina egna förväntningar hoppade jag på Hyzon-tåget @7,77. Visst finns det risker och jag får sitta still länge innan affärerna förverkligas (om de förverkligas), men aktien har också blivit nedslagen med en stor röd hand. Positionen i portföljen är cirka 2%, vilket tvingar mig att följa företaget, men förstör inte min sömn. Hålltiden är i princip år om det inte händer galenskaper som Lion E-Mörningbility/Nikola ![]()
Norde också, äntligen, en ökning på 7,60 och det räcker ju ![]()
hyzon
Ett litet Alibaba-tillägg @209,xx$
Glömde posta det här i de officiella böckerna igår, så:
Metso Outotec några lappar @9.192
Ostettu Evolution AB @ 1372 SEK.
Jag vågade ge mig på Nvidia igår efter att den fallit ganska mycket från sina toppar. Även om efterfrågan på Nvidias processorer försvagades tillfälligt inom kryptovalutagrävning, så tror jag att företaget kommer att lyckas inom datacentersektorn. Självklart, om man bara hade tålamod att vänta, så kunde den kanske ha sjunkit ännu mer…
För tre veckor sedan hoppade jag av ehang och nu är jag tillbaka på drönaren med 282 enheter. ![]()
Osto Nordnet Ab 136,35 SEK.
Hyzonia nappad 1000 stycken för 7,56 $. Nu är positionen full (cirka 2500 aktier / 8 % av portföljen), och avsikten är att hålla det mesta så länge företagets goda historik fortsätter. ![]()
Ett riktigt svårt beslut, men Sampo har sålts helt från portföljen. Anledningen är att jag börjar på yrkeshögskola till hösten. Utdelningar & möjliga extrautdelningar kan nämligen ställa till det för studenten med studiestödet.. ![]()
Den toskanska fusionen är klar. Jag slängde ut pappren för 11,91 dollar. Jag stannade inte för att vänta på Hyzns möjliga öde. Några hundra i förlust där.
Tankade Nokia och öppnade en liten position i Citycon, för att motivera mig att studera bolaget närmare. Jag tror att de konsumtionsförändringar som orsakas av corona kommer att avta med tiden, vilket skulle kunna ge en jämn utdelning till portföljen om man långsamt fyller på.