Nu hvor vi har fået @Olli_Koponen’s seneste virksomhedsopdatering om Wulff, og virksomheden efter min mening er i en interessant situation, lad os åbne vores egen tråd.
Her er den seneste opdatering for interesserede, og jeg gider ikke at referere den yderligere.
Som en sidebemærkning kan det nævnes, at Wulff kom ind i min portefølje og overvågning, da der var en interessant opsætning. Selvom jeg lettede lidt på min handelsposition fredag, tog jeg allerede i morges en del tilbage, nu hvor markedet også begynder at vågne op.
Selvom værdiansættelsen nu langsomt begynder at rette sig, var markedet overraskende længe forsigtigt over for virksomheden og er det sandsynligvis stadig.
Da jeg vurderede Wulff, brugte jeg Inderes’ optimistiske og pessimistiske synspunkter som reference og forsøgte at danne min egen mening ud fra dette. Jeg vil nu indsætte den seneste vurdering og den, der var før corona i februar. Og som det ses, er prognoserne med rette blevet nedjusteret, men på den anden side er der også potentiale, hvis virksomheden overgår prognoserne. Jeg anser dette for at være ganske muligt, især for næste år, men jeg er også forsigtigt optimistisk for 2020.
Den absolut mest interessante del af virksomheden er hygiejneprodukterne. Der er ingen information om, hvordan det øgede salg af disse påvirker resultatet. I første kvartal sås allerede en lille forbedring af marginerne, og jeg håber, at denne trend fortsætter.
Jeg tror også, at salget af produkterne hjælpes af noget, der vel kan kaldes en konkurrencefordel for Wulff.
Når man gennemgår virksomhedens materialer, fremhæves lange kunde- og personaleforhold mange steder. Nogle af Wulffs kunder har været med i årtier. Jeg tænker, at corona og den øgede efterspørgsel efter hygiejneprodukter kom som en overraskelse for mange virksomheder, og her kan man bruge en kendt leverandør.
Virksomhedens generalforsamlingsmaterialer indeholder et lille udvalg af Wulffs samarbejdspartnere. Selvfølgelig er dette spydspidsen, og historien fortæller ikke, hvilken servicepakke man er med på. Under alle omstændigheder ses det, at kundebasen er relativt bred. Jeg havde i hvert fald den opfattelse, at virksomheden primært servicerer SMV’er.