Tecnotree – Kapningen av Afrikas stjärna?

Jag hittade ingen tråd för det lilla företaget, så här är en.

Statistik:
1 år = +300%
3 mån = +130%
1 vecka = +50%
1 dag = +10%

Det verkar som att en vändning är på gång i företaget och det gör goda resultat, men historiska misstag tynger, så risken här är säkert mycket högre än genomsnittet på grund av omstruktureringen och kassaflödet.

Har någon följt det längre? Åsikter? Jag köpte själv en väldigt liten position i morse i spelsyfte (kan bara förlora 100% men den potentiella uppsidan är X00% :grin:) och har redan stigit +10% under dagen.

15 gillningar

Tack för att du startade tråden! :slight_smile: Jag trodde att det redan fanns en för detta, men det gjorde det inte.

3 gillningar

{“content”:“Kursökningen är fantastisk, men jag tvivlar på att företaget kan leva upp till investerarnas förväntningar på en långsiktigt positiv utveckling. För ungefär 15 år sedan var Tecnomen den största investeringen i min portfölj och jag låg ibland back med 15 000 euro. Jag gissar att kursen kommer att jojo-röra sig även i framtiden.”,“target_locale”:“sv”}

2 gillningar

Hoppas den här tråden också vaknar till liv. Det verkar som att riskerna kanske inte förverkligades. Dessutom verkar Fitzroys inträde ha räddat mycket i finansieringen. En risk är en koncentrerad kundbas, jag läste för en tid sedan att 85 procent av omsättningen kommer från de största kunderna? Tecnotree har också meddelat att de kommer att fokusera särskilt på sina nyckelkunder, men det kommer också euro från andra håll.

4 gillningar

De tidigare topparna är också stora, men det här är ändå vildare än dem :money_mouth_face::grinning_face_with_smiling_eyes:

2 gillningar

Den går bara upp och ner varje dag med stora rörelser oavsett virus :grin:

2 gillningar

Småsparare gillar penny stocks eftersom de känns billiga :grinning_face_with_smiling_eyes: Får se hur länge flygningen fortsätter.

2 gillningar

Det är verkligen turbulent när man går +/-10% varje dag :grinning_face_with_smiling_eyes:. Som tur är har jag en så liten position att jag bara kan luta mig tillbaka och låta det studsa, vi återkommer när resultatet har tillkännagivits :+1:

1 gillning

Jag använde mig av turbulensen ganska framgångsrikt. In på 0.16-0.18 och ut på 0.24. En ny och större sats in från dippen på 0.20 och har sålt 2/3 under de senaste 2 dagarna. Nu tänkte jag följa situationen ett tag.

2 gillningar

{“content”:“Volatiliteten fortsätter, idag redan -8%. Får se vad som händer om en vecka när resultatet publiceras.”,“target_locale”:“sv”}

1 gillning

Detta såg i alla fall bra ut vid första anblicken, men på börsen ser det skrämmande ut när spreaden svänger mellan 0,18-0,24. Corona i kombination med ett sådant “spelarkort” :smiley:

3 gillningar

Det skulle vara trevligt att höra vad som har gjorts där, eftersom siffrorna har vänt så mycket. Känns inte längre som ett “spelpapper”. Med tanke på siffrorna känns det som en ganska billig aktie.

5 gillningar

Joo, så min tro på detta är stark och det finns en stor uppgångspotential här om den nuvarande imponerande utvecklingen fortsätter. Det krävs förstås inte mycket för att något sådant här, som är föremål för omstrukturering, ska gå åt skogen, men nu är trenden verkligen i rätt riktning och det finns redan tillräckligt med bra siffror från en längre tidsperiod för att det ska se bra ut. Om det blir ett coronadipp är köpbyxorna redan på.

2 gillningar

Jag köpte också redan i fredags. Denna har förmodligen en P/E på runt fem under 2020-talet. Nåja, kanske sex om fredagens slutkurser håller. Det borde finnas utrymme för uppgång när coronapaniken är över. Även situationen i Afrika lät ganska stor :thinking:

2 gillningar

Huh, det här har kommit ner ca 30% från uppgången efter resultatpubliceringen, alltså ungefär lika mycket som Finnair, trots att man inte skulle tro att det påverkar verksamheten helt lika mycket. Finns det konkurshot här eller vad? Utvecklingen har dock varit så positiv att det är svårt att tro att den skulle ta en stor hicka härifrån.

1 gillning

Resan är sur. Orderstocken var dock hög i bokslutet och resultatet var bra.

Är det den allmänna paniken som är orsaken?

2 gillningar

{“content”:“Jag tittade inte på denna delårsrapport förutom att jag läste rubriken i Kauppalehti att det justerade rörelseresultatet försämrades, varefter jag redan var mycket nöjd med försäljningsbeslutet. Jag borde läsa delårsrapporten noggrannare någon gång. Det är säkert fortfarande en riskfylld aktie :slight_smile:”,“target_locale”:“sv”}

2 gillningar

Låt oss, i andan av trådstartarens statistik från slutet av januari, titta på lite annorlunda statistik:
1 mån = -11,5 %
1 vecka = -39,8 %
1 dag = -14,3 %

Det här är den största nedgången i Helsingfors under den senaste veckan. Hur länge kommer resan att fortsätta? Uppåtsidan är enorm om företaget överlever denna coronakris, då P/E-talet baserat på förra årets resultat är ca 5.

2 gillningar

Hur ser framtiden ut tro? :thinking:
2,5 miljoner prenumerationer har precis kommit och delårsrapporten är den 29 april.
Tankas om företaget/aktien?

2 gillningar

Låter riktigt bra! Imorgon får vi mer data och blir klokare igen :smiley:\nVarför inte börja klättra mot en euro i aktiekursen härnäst :thinking: :grin: :+1:

2 gillningar