@Jarnis och co. - Skulle vi kunna fortsätta den mest hektiska lägesuppdateringen här, så att tråden Pörssien suunta håller sig lite lugnare, som önskats.
{“content”:“Jag vill också ha uppdateringar på nätterna, kom överens om skift
”,“target_locale”:“sv”}
{“content”:“Situationen utanför:\n\nhttps://youtu.be/k41T9QNFxN0?t=138",“target_locale”:"sv”}
{“content”:“Vilken manlig uppgång i USA när jag var borta från datorn ett tag. De brådskande har nu hunnit öppna nya kort och de som fortfarande hade aktier har hunnit sälja dem till ett bättre pris och nu kan vi fortsätta utför.”,“target_locale”:“sv”}
I nedgångar brukar det ofta finnas några dagar med uppgång också. Nu ligger vi dock ovanför stödnivån, och att bryta den kan ta flera börssessioner eller så kanske den inte bryts alls. Tiden får utvisa.
Härligt! Precis rätt tråd för börsåskådare när pengarna är slut så kan man delta från läktaren ![]()
Jag kikade försiktigt på min egen portfölj och några fonder hade till och med gjort lite vinst idag. Är det så att aktiva fondförvaltare nu gör bra drag och tjänar sina löner?
{“content”:“Fonduppgifter ligger efter. Onsdagen var en ganska bra dag i HEX och kan vara det även i morgon, eftersom en intradagsvändning är på gång i USA. Vi kan ha sett den djupaste punkten i korrigeringen, men det får vi veta med tiden.”,“target_locale”:“sv”}
{“content”:“Jag sålde alla mina aktier vid årsskiftet och har nu 100 % kontanter. Det är verkligen skönt att se denna kollaps, men det är ingen brådska att börja köpa än. Låt det falla…”,“target_locale”:“sv”}
SPX gick inte under 3000 poäng. Kom FED till undsättning?
Jag sålde alla mina aktier i måndags. ![]()
Kollapsen avblåst. Antalet bostäder som påbörjats i USA var bättre än förväntat. Själv har jag lagt till senast idag och igår.
Knappast bara en trend - teknisk analys. Trenddrag från botten till botten, tydligt och starkt stöd.
Låt oss testa dessa bottnar igen när det kommer mer nyheter om viruset. Men hey, för första gången hittade vi en botten för den här nedåtgående trenden.
Håller med. Och jag tänker att om/när dessa trendnivåer misslyckas, blir det ungefär lika mycket minus till. Nu väntar jag mig att det blir en tid av sidledes rörelse. Och jag blir förvånad om Europa inte stiger i morgon.
Det beror helt på vad som händer i USA, dagen är inte slut än. Om USA bestämmer sig för att vända nära botten är det inte säkert.
Om så är fallet, så utgår jag från att återhämtningen skulle hålla i sig i stort sett hela dagen… men vi får se.
Aktiekraschens lägesrum, herregud
När uppförsbackar, nedförsbackar och krascher är normal aktiekursrörelse, borde inte detta snarare vara ett business as usual-läge?
Det är väl det som är meningen att spekulera om här, huruvida det blir en kollaps.