SSH Communications Security som investeringsobjekt

Siffrorna återigen under förväntningarna. Konkretiseringen av Leonardo-samarbetet syns ännu inte i siffrorna.

8 gillningar

Roni intervjuade SSH:s VD Rami Raulas angående Q4-resultatet :slight_smile:

Ämnen:

00:00 Inledning
00:11 SSH:s år 2025
02:02 Negativ vinstvarning
02:54 Nordamerika
04:07 Leonardo-samarbetet
08:16 Tillväxtpotential med Leonardo
09:06 Partnerskap i Asien
10:31 Balansräkningens läge
11:21 Hybridlån
11:56 AI
15:25 Beroende av amerikanska bolag
18:35 Guidning

6 gillningar

Jag lyssnade på intervjun. Jag vet inte om felet ligger hos lyssnaren, men jag tyckte att svaren på frågorna var väldigt ”svävande”. Är det värt att låta pengarna ligga kvar här när man fortfarande kan dra sig ur med vinst? Jag fick inget svar från intervjun.

4 gillningar

Roni har gjort en ny bolagsanalys om SSH efter att Q4-resultatet klarnat :slight_smile:

SSH:s Q4 var ännu något svagare än våra prognoser efter vinstvarningen, även om svagheten främst förklarades av en licensaffär av engångskaraktär. Tillväxtguidningen var mjuk till sitt informationsvärde och innehöll ganska lite konkretion gällande de tillväxtutsikter som Leonardo-partnerskapet medför. Potentialen i partnerskapet är betydande, men utan bevis är risk/avkastningsrelationen för aktien, som prissätter en kraftig skalbar tillväxt, enligt vår mening fortfarande svag vid nuvarande värdering. Vi upprepar vår riktkurs på 2,0 euro och vår säljrekommendation.

6 gillningar