SenesTech (SNES) - P-piller för råttor och möss

Var det senaste warrant-tröskelvärdet 2.9$? Skulle det förklara det, jag vet inte

9 gillningar

Detta börjar bli intressant även ur ett tekniskt perspektiv.
image

EMA 200 har nu brutits igenom, och samtidigt även den långsiktiga fallande motståndsnivå-trendlinjen. I mina ögon börjar alla EMA:er vända uppåt - en bullish signal och nu är vi också ovanför dem, vilket innebär att de kommer att fungera som stödnivåer. Dessa är förstås inte lika huggna i sten som för större företag.

Men det ser intressant ut med tanke på alla de senaste nyhetsflödena och utvecklingarna.

9 gillningar

Baltimores pilotprogram har varit bra, de utökar användningen :+1:

17 gillningar

Redan den första meningen är lovande “Following the limited, controlled deployment earlier this year, Baltimore officials have determined that Evolve aligns with the city’s integrated pest management (IPM) goals,”

Nu är vi i slutet av H1, vilket betyder att testet påbörjades för <6 månader sedan och nu har man uppmuntrats att expandera.

Om andra städer skulle följa ungefär samma mönster, skulle ytterligare beställningar från andra städer kunna börja trilla in redan under H2. Ett litet positivt scenario kan alltså skymta fram tidsmässigt. Men företagets egna förväntningar på dessa ytterligare beställningar och break-even har varit H1/2026.

16 gillningar

VD-intervju imorgon 18.6 på X:

:police_car_light: We’re interviewing $SNES CEO Joel Fruendt this Wednesday, June 18 at 10 AM ET

This comes right after two major PRs:
:test_tube: Largest order in company history
:round_pushpin: Expects full-scale implementation in Baltimore after a successful pilot

https://x.com/storytrading/status/1934325792059887706?s=61&t=1gbb9j3272Aqcflm5qImxQ

8 gillningar

Jag lyssnar på streamen lite efter och den är inte klar. Några anteckningar:

• i stadsmiljö kan “full implementation” mycket väl vara 20-25% av kvarteren
  • t.ex. NYC 120 000 kvarter
  • Baltimore expanderar verkligen, detta diskuteras i slutet av streamen
  • Första delrapporten från NYC-projektet: “great news, we got 100% consumption”
  • NYC har allokerat 30 kvarter och 600k$ till IPM-trialen (summan fördelas förmodligen över hela programmet varav snes bara är en bråkdel)
  • NYC-expansion möjlig under 2025
  • Ett kaliforniskt universitet har gjort en färsk studie om Evolves effektivitet, 9 månaders studie / över 140 betesstationer (bekräftar effektiviteten). Detta skulle man kunna gräva i om man orkade. “Consumption reduced after five months and they didn’t see any juveniles… over 90% effective as part of IPM”

Min egen observation: hög konsumtion tyder på produktens effektivitet och ökar tydligt sannolikheten för fortsatta beställningar

Edit. I Chicago har flera special service areas budgeterat liknande program för 2026, som det som nu pågår i ett område. Det finns 55 områden.

Edit2. Om jag hörde rätt så finns det nya bra öppningar i Förenade Arabemiraten och e-amerikanska länder

edit3. lyssningsrekommendation härifrån, bra bakgrundsinformation

Ps. Tur att vi har en sådan här Storytrading-liknande pumpbyrå som orkar regelbundet pumpa upp dessa korvkioskhalvor värda några miljoner till skyarna

25 gillningar

120 000 block i NYC. Årlig förbrukning $500 per block.

Ger $60M per år bara från NYC om det tas i fullt bruk :face_with_crossed_out_eyes:

I Chicago å andra sidan 20 000 blocks, alltså en potential på $10M.

Och den här produktens bruttomarginal var vad, något i stil med 70%?

17 gillningar

Det är förresten ganska bra recensioner både vad gäller antal och betyg på Amazon. Bara att läsa därifrån. Produkten fungerar.

Finns redan under ‘baits and lures’ → ‘rodents’ → ‘sorty by: avg. customer reviews’ på förstasidan

image

red. På Walmart färre recensioner, men också bra betyg för närvarande

image

22 gillningar

I den videointervjun sa VD:n att han inte ser varje kvarter vara med i projektet för att eliminera råttor, och sa att siffran skulle vara runt 25%. Det är förstås redan en enorm mängd och det finns gott om stora städer.

12 gillningar

Erbjudanden på gång.

https://www.sec.gov/Archives/edgar/data/1680378/000121390025056745/ea0246469-s3a1_senestech.htm

15 gillningar

Förstod jag rätt att det alltså handlar om en aktieemission på cirka 840kUSD just nu? Det känns acceptabelt och liknande små emissioner kommer förmodligen att ses tills företaget går med vinst.

6 gillningar

Försäljningen går bra och försöken blir till beställningar.

12 gillningar

“Som ett resultat av samarbetet har rodenticider eliminerats från alla 267 betesstationer i gemensamma områden i UHills”

Fungerar.

19 gillningar

Fler goda nyheter. Företaget kommer säkert att bomba ut dessa i etern närhelst det kan, för att ge PP en bra utgångspunkt.

Den här gången lovande resultat från Hongkong och San Francisco

17 gillningar

Här är länken till HK-rapporten

11 gillningar

Vad jag har tittat på SNES-blankningar då och då så är situationen ganska intressant. Om jag ser rätt är 19% av free float fortfarande blankat (före nyemissionen). Om affärsverksamheten tar fart, som de preliminära resultaten skulle antyda, så skulle vi någon gång se en ordentlig short squeeze. Kanske.

Jag skulle åtminstone inte våga ligga kort nu.

https://fintel.io/ss/us/snes

9 gillningar

Har det funnits någon diskussion om warranter här ännu? Om jag har förstått rätt så har folk en del av dem och utspädningsrisken är verklig.

4 gillningar

Jag har följt det aktuella företaget ett tag, jag äger inte aktier ännu. Ett par frågor som oroar mig:

• Företagets kassa är ganska tom och försäljningen blygsam (finansieringsarrangemang är tydligen på gång). Just nu börjar det komma mycket positiva nyheter. Hur tillförlitliga är dessa nyheter, kommer de flesta nyheterna från oberoende källor om produktens funktionalitet eller från Senestech själva? Det finns tiotals recensioner i webbutiken, lätta att manipulera om man vill. Jag är lite skeptisk.
  • Om/när produkten fungerar, hur länge? Kan råttor/möss utveckla resistens mot ämnet? Individer som inte påverkas lika starkt av ämnet förökar sig och utvecklar med tiden, över generationer, fullständig resistens…
  • Om/när produkten fungerar, hur lätt är det att kringgå patent eller tillverka en liknande produkt med lite annorlunda ingredienser eller liknande.
    Ursäkta att jag dödar entusiasmen :slight_smile:
14 gillningar

Har funderat på samma saker och mina egna tankar:
-Om intäktsströmmen växer stadigt och break-even skulle nås 2026, är finansieringsbehovet, på magkänsla, ca 2-3 miljoner USD före detta (om och om, kassaflödet minskade faktiskt lite Q4/24-Q1/25), å andra sidan kan ett par stora beställningar ändra mycket i positiv riktning. På slutet, är även måttlig skuldfinansiering möjlig?
-På sikt kommer resistens troligen att utvecklas, förhoppningsvis tar det år och skulle därmed inte påverka mitt investeringscase
-Företagets VD har sagt att de inte känner till någon konkurrent som för närvarande utvecklar en liknande produkt. Utvecklingen tar dock troligen år och det finns också ett slags patentskydd. En stor aktör köper hellre upp detta?

Edit: På Nordnet har företaget 116 ägare. Ska vi åka till bolagsstämman tillsammans :joy:

4 gillningar

Mina och AI:s tankar:

• affärsplanen är att emittera aktier tills det är lönsamt. Risken för att detta intresse minskar när resultat uppnås, men den är naturligtvis hög.
  • bomullsfröolja, råttor har redan exponerats i årtionden
Sammanfattning

Yes, cottonseed oil is widely used in food products, and rats can be exposed to it in urban environments.
Cottonseed Oil in Food
Cottonseed oil is a type of vegetable oil extracted from the seeds of cotton plants. After a refining process that removes a natural toxin called gossypol, it is safe for human consumption. It is a popular ingredient in the food industry due to its neutral flavor, high smoke point, and stability, which contributes to a longer shelf life for products.
You can find cottonseed oil in a variety of processed foods, including:

• Snack foods: Potato chips, crackers, and other fried snacks.
  • Baked goods: Cookies, cakes, and other pastries.
  • Dressings and condiments: Mayonnaise, salad dressings, and sauces.
  • Frying oil: It is commonly used for deep frying in both commercial kitchens and fast-food chains because it enhances the flavor of food instead of masking it.
  • Shortening and margarine: It is used in these products to provide a good texture and consistency for baking and icing.
    Rats and Cottonseed Oil in Urban Environments
    Urban rats are known for their opportunistic feeding habits. They are omnivores and will consume a wide variety of foods, especially human leftovers and garbage. This means they are likely to encounter cottonseed oil in the foods they scavenge from trash bins and other waste sources.
    In addition, cottonseed oil is now being used in some urban areas as a form of rat birth control. A bait containing cottonseed oil is placed in bait boxes that are accessible only to rats. When the rats consume the bait, the cottonseed oil disrupts their reproductive systems, leading to lower fertility and a reduced rat population over time. This approach is considered a more humane alternative to traditional rodenticides.
    Therefore, rats in urban environments are exposed to cottonseed oil both through scavenging on food waste and, in some cities, through targeted pest control programs.
  • Nödvändiga patentansökningar är inne. Har också funderat på varför de stora aktörerna inte har gjort det, men det fanns ju universitetsforskning i bakgrunden. Det kommer nog att köpas upp någon gång. En mycket intressant situation med tanke på att bekämpning har utförts i 50 år med nuvarande metoder.
  • det är lätt att organisera små mängder åsikter, men när ett enhetligt budskap kommer från städer och olika länder skulle bedrägeriet avslöjas ganska snabbt (flera externa källor minskar risken för bedrägeri), t.ex. en färsk studie var såvitt jag förstår från Irvine University
8 gillningar