Scanfil har fået en ny økonomidirektør i Iiris Heiskanen ![]()
Scanfil Oyj Selskabsmeddelelse 13.5.2016 kl. 20.00
Iiris Heiskanen udnævnt til ny økonomidirektør (CFO) for Scanfil
Iiris Heiskanen (cand.merc.) er blevet udnævnt til økonomidirektør (CFO) for Scanfil Oyj med virkning fra den 13. maj 2026. Hun startede hos Scanfil i begyndelsen af 2025 med ansvar for koncernens rapportering og skatteforhold. Forinden fungerede Heiskanen som økonomidirektør for Abloy Oy samt i andre betydelige finansielle stillinger i ASSA ABLOY-koncernen.
“Jeg er glad for at kunne annoncere udnævnelsen af Iiris som Scanfils økonomidirektør”, siger Scanfils administrerende direktør Christophe Sut. “Hendes energi, dybe forståelse for regnskab og finansiering samt hendes høje ambitioner gør hende til den ideelle person til denne rolle. Iiris har vist sin parathed til at avancere i sin karriere og tage imod denne nye udfordring som Scanfils CFO. Jeg ønsker hende tillykke med denne betydningsfulde udnævnelse.”
"Jeg vil også gerne takke Kai for hans bidrag til Scanfil. Han har været den drivende kraft bag moderniseringen af Scanfils økonomifunktioner. I løbet af de sidste 10 år har han opbygget en økonomiorganisation i Scanfil, som gør det muligt at give depechen videre til en kollega. Jeg ønsker ham alt det bedste fremover,” siger administrerende direktør Christophe Sut.
Som følge af ændringen erstatter Iiris Heiskanen Kai Valo som medlem af koncernledelsen.