Serier och filmer - Underhållning i mörkret

Poor Things var en lite annorlunda Hollywoodfilm, som jag tyckte var lekfull på ett trevligt sätt och på sina ställen till och med genialisk. Emma Stone gjorde sin roll utmärkt, men jag tyckte också att Mark Ruffalos och Willem Dafoes prestationer var ganska lyckade.

Filmens stilistiska element stack ut för mig, både dräkterna, frisyrerna och omgivningarna, som passade filmens stil mycket bra. Inte riktigt ett mästerverk, men jag tyckte det var en riktigt bra film. :slight_smile:

Den här filmen kan för vissa tittare vara konstig på fel sätt och/eller bara tråkig, men det är inte direkt en “svår” film (vare sig på ett bra eller dåligt sätt). :slight_smile:

En fantasifull filmfantasi belönad med fyra Oscars om Bella, som väcks till liv av en vetenskapsman och har en barns sinne i en vuxen kvinnas kropp. När Bella upptäcker sexuell njutning flyr hon på en stormig resa över kontinenter och fördomar. Huvudrollerna: Emma Stone, Mark Ruffalo, Willem Dafoe och Hanna Schygulla. Regi: Giórgos Lánthimos. (USA 2023)

11 gillningar