Jeg spurgte Wolf Reports mening hos Seeking Alpha.
Jeg må læse mere om det. Som svensker kan det være lettere for WR at få information.
Jeg spurgte Wolf Reports mening hos Seeking Alpha.
Jeg må læse mere om det. Som svensker kan det være lettere for WR at få information.
Jeg bladrede gennem den seneste rapport med min morgenkaffe. Jeg fandt ikke helt de problemer, WR henviste til angående strukturen. Der er fokuseret mere på boligejendomme og byggeri. Byggeriet kan selvfølgelig være i en svag position, men ellers fandt jeg intet alarmerende.
Jeg forstår, at disse “bekymringer” er forårsaget af de mange datterselskaber og joint ventures. Ilja (CEO) er den største ejer af virksomheden og har netop købt flere aktier efter Q1-rapporten. Virksomheden har naturligvis været mål for shortangreb.
Jeg har selv købt SBB nu, hvor man kan få det under NAV. Kreditvurderingsbureauerne ville vel heller ikke give positive udsigter, hvis de var bekymrede for virksomheden? ![]()
Der kom et tip fra Seeking Alpha om at læse en af en short-sælgers kommentarer. Tilsyneladende er der fejl i tallene, bl.a. er likvide midler opgjort dobbelt? https://viceroyresearch.org/wp-content/uploads/2022/03/Viceroy-Research-EPRA-Guidelines-23-March-2022-1.pdf
Nå, hvad ramte Riocanii og et par andre ruter? Google finder ingen nyheder ![]()
Hele NASSE har taget et slag i dag. Canadiske REITs er stort set -3…-5 %.
Puh, plus igen, ingen ved, hvad der foregår med disse bevægelser
, Stag har været nede i et stykke tid, i Amazons kølvand?
Så er OHI Q1 her, så jeg må hellere begynde at gennemgå indholdet.
NRZ Q1 godt resultat ude, bogført værdi steg ~10% → $12.56.
En måske unødvendig (?) observation fra de seneste dage er, at REITs er steget betydeligt hurtigere end indekserne. Min porteføljes tidligere mREITs, NYMT og MFA Financial, som jeg stadig følger, fandt bunden sidste tirsdag og er siden steget ca. 7% og 9%, mens SP500 og Nasdaq er steget 0,3%. Jeg overvejer, om den stigende forskel mellem lange og korte renter kunne have løftet dem, da renteforhøjelser i hvert fald ikke er aflyst, og økonomien vel heller ikke går godt ellers? En lille forskel eller endda en invers rentekurve anses for at være gift for mREITs.
Bedømt ud fra de seneste meddelelser klarer andre REITs sig også godt i øjeblikket.
Redigering: Forresten, NYMT’s Q1-resultat bliver offentliggjort lige nu. Eller det skulle det i hvert fald, offentliggørelsen er den 3. maj efter markedets lukning.
MFA Financial offentliggør resultatet i morgen.
NYMT Q1 kom ud i dag.
Edit: Det faldt ikke i god jord hos markedet, ligesom AGNC og NRZ regnskaberne, som sikkert også drev denne op i dag. I after-hours blev dagens stigninger allerede taget ud.
Mange REIT’er har også oplevet kraftige fald, f.eks. EPR, Riocan og WPC.
Hvad mon fik WPC til at falde 10%, når resultatet den 29. april overgik konsensus (igen).
W.P. Carey (WPC) Q1 FFO og omsætning overgår estimater
Zacks Equity Research
- april 2022, 15:45
W.P. Carey (WPC) offentliggjorde kvartalsvise funds from operations (FFO) på 1,35 pr. aktie, hvilket overgår Zacks konsensusestimat på 1,28 pr. aktie. Dette kan sammenlignes med FFO på 1,22 $ pr. aktie for et år siden. Disse tal er justeret for engangsudgifter.
Denne kvartalsrapport viser en FFO-overraskelse på 5,47%. For et kvartal siden var det forventet, at denne ejendomsinvesteringsfond ville rapportere FFO på 1,25 pr. aktie, men den leverede faktisk FFO på 1,30 , hvilket var en overraskelse på 4%.
I løbet af de sidste fire kvartaler har virksomheden overgået konsensus FFO-estimater tre gange.
Sikkert ikke, da resultatet var i minus. EPS -0,22 $. Jeg har endnu ikke nået at se, hvad tabet skyldtes. Måske steg denne og MFA (MFA Financial Inc.) som følge af disse gode resultater.
“For hele regnskabsåret 2022 fastholder Selskabet sin forventning om at rapportere en samlet AFFO på mellem $5,18 og $5,30 pr. udvandet aktie”
Vejledningen for året blev holdt den samme. Mange REIT’er har justeret dette opad i indtjeningssæsonen. Dette var sandsynligvis en skuffelse for markedet. Resten af faldet skyldes derefter stigende renter og generel markedsnervøsitet, der har fået hele Net Lease-sektoren til at falde.
Mange her har undret sig over faldet i REIT’er, men forklaringen er sandsynligvis den mest traditionelle: renten på den 10-årige statsobligation er 3%, efter at den var 1,5% ved årsskiftet.
Renteudgifterne stiger, mange følger udbytteafkastet i forhold til obligationsrenterne osv.
EPR Q1 ude nu:
https://finance.yahoo.com/news/epr-properties-reports-first-quarter-201500354.html
Igen et meget stærkt resultat, og forventningerne for resten af året er igen blevet opjusteret.
Mon ikke vi med denne fart får en udbytteforhøjelse igen sidst på året.
Det ser ikke dårligt ud her heller
(STOR) Ihre Datenschutzeinstellungen
Kan nogen forklare situationen med VICI? På en eller anden måde et skuffende resultat? Omkostningerne var høje sammenlignet med referenceperioderne. Skyldes det MGM-aftalen? De ovennævnte virksomheder kører fint fremad. Edit: I morgen er det MACs Q1. Der er ikke kommet nogen udbyttemeddelelse. Den er altid kommet før regnskabet, tror jeg. Vi får se, hvad der sker. Resultatet skulle være ganske godt, men…