Jeg så pressekonferencen og deltager sandsynligvis i emissionen med en “hyggetusindlap” (touhutonni). Antageligt bliver den overtegnet, og i sidste ende bliver der kun uddelt småpenge. Ting der bekymrer mig:
- Reaktor har mange gamle ejere, som ikke har været involveret i ti år. Der vil helt sikkert være salgspres i starten; deres anskaffelsespriser er i øre, så det betyder ikke det store, hvis de kommer af med aktierne til lidt under børsnoteringskursen.
- Resultatet for Q1 2026 virker en smule pumpet, da dette licenssalg ramte det kvartal.
- Produktforretning generelt gør mig skeptisk. Der er langt mellem de konsulenthuse, der formår at drive produktforretning ved siden af. Vincit har i ti år på First North forsøgt at genoplive produktforretningen uden succes. Denne genoplivning er så blevet finansieret af pengestrømmene fra konsulentforretningen.
- Ecosystem og dets fremtid er et spørgsmålstegn. Er hensigten i fremtiden at købe og fusionere disse selskaber som en del af koncernen (Group), eller fortsætter den nuværende model?