Børsintroduktioner (IPO)

Jeg har gennemset forummet og kunne ikke finde en generel tråd om anti-noteringer. Jeg tænkte, at man kunne oprette en sådan til alle fremtidige anti-noteringer. I denne tråd kan man diskutere betingelser, datoer og generelt præsentere kommende og interessante IPO’er. Man kan give en beskrivelse af virksomheden eller præsentere økonomiske tal! :slightly_smiling_face: Lad os give et eksempel:

Nightingale Health [HEALTH]

https://www.nordnet.fi/fi/kampanjat/listautumisannit/nightingale

Betingelser:

Tegningskurs: 6,75€
Minimum tegningsbeløb i offentligt udbud: 150 stk.
Maksimum tegningsbeløb i offentligt udbud: 14.814 stk.

Tegningsperiode: 8.3.2021 - 17.3.2021
Tegningsperioden kan tidligst afbrydes den 15.3.2021 (kl. 16:00)

OBS! Nightingales offentlige udbud blev afbrudt den 16.3 kl. 16:00

Nightingale kan altså ikke længere tegnes, medmindre man er en institution. Jeg brugte dog Nightingale som et eksempel på trådens indhold. Flere udbud er også på vej:

Orthex Oyj [ORTHEX]

Link til Nordnets præsentationsside :point_left:t4:

Betingelser:

Tegningskurs: 6,82€
Minimum tegningsbeløb i offentligt udbud: 100 stk.
Maksimum tegningsbeløb i offentligt udbud: 25.000 stk.

Tegningsperioden starter: 15.3.2021
Estimeret slutdato for tegningsperioden: 22.3.2021 (kl. 16:00)

Estimeret startdato for handel på Helsinki Børsens pre-liste: 25.3.2021

Orthex er en af Nordens førende virksomheder inden for husholdningsartikler. Virksomheden designer, producerer og sælger husholdningsartikler. Virksomheden tilbyder et bredt udvalg af produkter inden for fire produktkategorier: Opbevaring, Køkken, Hjem og Have samt Plantepleje. Orthex stræber efter at skabe praktiske, holdbare og højkvalitets husholdningsartikler samt at være en branchepioner inden for ansvarlighed.” Kilde: Nordnet

Sitowise Group Oyj [SITOWS]

https://www.nordnet.fi/fi/kampanjat/listautumisannit/sitowise

Tegningskurs: 8,20€
Minimum tegningsbeløb i offentligt udbud: 100 stk.
Maksimum tegningsbeløb i offentligt udbud: 15.000 stk.

Tegningsperiode: 15.3.2021 - 23.3.2021
Tegningsperioden kan tidligst afbrydes 22.3.2021 (kl. 16:00 )

Nøgletal:

Her er et par kommende børsnoteringer. Formålet med denne tråd er at præsentere og informere andre forummedlemmer om kommende børsnoteringer. Det er også tilladt at inkludere børsnoteringer uden for OMX-børserne, f.eks. Tyskland eller USA. :smile:

2 Synes om
1 Synes om

Der er et par forskellige af disse.

1 Synes om

Vi fortsætter med de eksisterende, jeg lukker denne, selvom den ellers var en god åbning!