Lad mig fortælle, hvordan det hele foregik. Jouni sendte en mail i onsdags til alle analytikere (også til mig, da jeg vikarer for Luiro i et øjeblik), hvor han fortalte, at han skifter job. Jeg antog straks, at der også ville komme en meddelelse fra selskabet, da alle jo skal informeres om sådan noget. Nå, selskabet fik først sendt meddelelsen ud i går, og reaktionen var godt nok overraskende voldsom. Samtidig faldt SaaS-selskaberne selvfølgelig i USA, så jeg ville ikke give CFO-skiftet skylden for det hele. Alligevel syntes jeg ikke, det ville have været helt kosher at nævne CFO’ens afgang i vores morgenrapport, før selskabet selv var kommet med en meddelelse om emnet. Der kunne jo have opstået en form for shitstorm, HVIS aktien var begyndt at falde med det samme ved børsåbningen på grund af disse kommentarer, uden at selskabet selv havde informeret om det endnu. Udskiftningen af økonomidirektøren er ikke i sig selv direkte insiderinformation, men jeg fandt det alligevel ikke passende at skrive om det før selskabets egen meddelelse.