Investorrelations og dens regulering

Hej Mikael! Dejligt at du alligevel tog stilling til denne konkrete sag udover selve instruksen! Jeg respekterer jeres instruks og også det faktum, at den følges nøje. Men var dette overhovedet en sådan situation? Jeg forstod i hvert fald teksten skrevet af Atte i Qt-tråden således, at han vurderede, at dette ikke er intern viden, men at han ikke fandt det relevant at kommentere på sagen. Både Qt og OP ser ud til at være nået frem til samme konklusion (at det ikke er intern viden) hver for sig, som nævnt ovenfor.

Udover det jeg har citeret ovenfor, begrundede Atte dette efter min opfattelse med god takt og tone (og gensidig respekt mellem finansbrødre?? ved at bruge udtrykket “kosher”), men intet gav indtryk af, at han på nogen måde anså dette for at være intern viden.

Hvis jeg har misforstået det, og han i virkeligheden var usikker på, om der var tale om intern viden, eller følte at sagen var lidt i en gråzone, så forstår jeg absolut hans beslutning, og så var det uden tvivl den rigtige beslutning. Men baseret på det, han selv har skrevet, har jeg en lidt anden opfattelse.

Beslutningen har helt sikkert været svær og frem for alt truffet ret hurtigt midt i den travleste regnskabssæson. Jeg kaster ikke sten, uanset hvad situationen var. Og selvfølgelig tommelfinger op og point til Mikael for, at den administrerende direktør tager pladsen i frontlinjen i denne sag.

4 Synes om