For det tilfælde at jeg ikke når at kommentere i morgen tidlig på grund af arbejde, lægger jeg dette her ind på forhånd: Husk så KUN at kigge bag den låge, hvilken slags kvartalsrapport Qt har leveret!
Dårlig kvartalsrapport
Åh nej, sportens lethed er tiltalende! Fik lavet et par vellykkede salg i går . Sportens lethed er tiltalende, snart billigere ombord!!!
God kvartalsrapport
Åh nej, igen med en god position til denne kvartalsrapport. Den skuffer bare ikke! Papirhænder solgte i går i bunden, da der kom negative nyheder.
TO THE MOON
P.S. Opdatering torsdag morgen 8.37! Husk at åbne den rigtige låge, altså Dårlig kvartalsrapport. Jeg jubler allerede inden børsen åbner, at nu går det løs.
Jeg tænkte, at jeg kunne få den med en købsordre på 56,6 euro om morgenen.. I de seneste måneder har den tidligere handlet til priser på 63-65 uden gårsdagens nyheder.. Hvorfor skulle aktien ikke kunne finde en ny bundpris i de kommende uger, f.eks. 45-52? Det føles som om, de seneste dages stigninger har fået et boost fra Tesla, der er steget med +5-8%, selvom disse jo ikke følger samme spor.
Kesko på det højeste kursniveau i over to år. Op +30% fra 2023-bunden, plus udbytte. På dagsbasis over alle glidende gennemsnit. En aktie for simple cyklus-investorer og en sikker havn for småinvestorer?
Sådanne (bullish) optionstransaktioner på et sådant marked vækker altid interesse, fordi disse væddemål normalt rammer plet, og der ofte er insiderinformation bag, f.eks. om en kommende toldaftale med Kina. De får i hvert fald en til at være forsigtig med shorts.
Desuden er dette marked, set med en traders øjne, der dagligt følger kurserne, fuldstændig råddent, og manipulationen af kurser/indekser er nået et helt nyt niveau. Trumps gentagne “Tweets” på Truth Social, der kraftigt ryster markedet, og de modstridende, dagligt skiftende udtalelser (tariffer, Powell osv.), og for eksempel Scott Bessents private arrangement for JPM-folk for et par dage siden, hvor der gives markedsbevægende information, er på ingen måde åbent og retfærdigt. Spillets regler er blevet fuldstændig omskrevet i Trumps anden periode.
Har frygtet Intellegos kurs i tredje uge nu De foregående år har vænnet mig til at sidde med uendelige fald (tre år i Neste, det mærkes ikke), men disse stigninger er slemme, især når værdiansættelsen ikke er af samme kaliber som amerikanske teknologivirksomheder. Da selskabet ikke har nogen analytikerovervågning, og der er få peer-vurderinger, er det svært at begrunde at holde (jf. delvis hjemtagelse af gevinster)..