Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og deres ændringer (Del 4)

Denne tråd er en fortsættelse af kommentaren: Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3) - #10424 käyttäjältä Handeli - Sijoittaminen - Inderes forum.

Forrige tråd:

2 Synes om

Jubii, lad os åbne denne tråd med Valmet! :cowboy_hat_face:

image

42 Synes om

@Jukka_Lepikko og Seitsikon 12 måneders afkast :slight_smile:

https://x.com/JukkaLepikko/status/1914986011190349994
image

6 Synes om

Det irriterede mig lidt, da jeg lige havde købt den til kurs 23,50, og den faldt til 22,50 i løbet af dagen.
Det irriterer mig ikke længere :heart:

7 Synes om

En sølle ti-krones stigning :grin:

IMG_0930

På virksomhedens AOT er der ikke engang det
IMG_0931

Investorens portefølje i mikroer svinger frem og tilbage.

23 Synes om

For det tilfælde at jeg ikke når at kommentere i morgen tidlig på grund af arbejde, lægger jeg dette her ind på forhånd: Husk så KUN at kigge bag den låge, hvilken slags kvartalsrapport Qt har leveret!

Dårlig kvartalsrapport

Åh nej, sportens lethed er tiltalende! Fik lavet et par vellykkede salg i går :sunglasses: . Sportens lethed er tiltalende, snart billigere ombord!!!

God kvartalsrapport

Åh nej, igen med en god position til denne kvartalsrapport. :sunglasses: :sunglasses: Den skuffer bare ikke! Papirhænder solgte i går i bunden, da der kom negative nyheder. :gem: :pray: :gem: :pray:

TO THE MOON :champagne: :champagne: :rocket: :rocket:

P.S. Opdatering torsdag morgen 8.37! Husk at åbne den rigtige låge, altså Dårlig kvartalsrapport. Jeg jubler allerede inden børsen åbner, at nu går det løs. :rocketdown: :rocketdown: :rocketdown:

82 Synes om

image
Kuutti slog åbenbart straks hårdt til - 60 € er brudt :open_mouth:

22 Synes om

Jeg tænkte, at jeg kunne få den med en købsordre på 56,6 euro om morgenen.. I de seneste måneder har den tidligere handlet til priser på 63-65 uden gårsdagens nyheder.. Hvorfor skulle aktien ikke kunne finde en ny bundpris i de kommende uger, f.eks. 45-52? Det føles som om, de seneste dages stigninger har fået et boost fra Tesla, der er steget med +5-8%, selvom disse jo ikke følger samme spor.

6 Synes om

Qt Group er stadig en af de bedst ydende aktier i min portefølje, måske den næstbedste med over 20 procent.

I toppen er Nordea med omkring 40 procent. :cowboy_hat_face:

image

31 Synes om

Kesko på det højeste kursniveau i over to år. Op +30% fra 2023-bunden, plus udbytte. På dagsbasis over alle glidende gennemsnit. En aktie for simple cyklus-investorer og en sikker havn for småinvestorer?

Screenshot from 2025-04-24 13-52-14

25 Synes om

Verkkis flyver med en omsætning på en halv million euro :slight_smile:

image

9 Synes om

deetee og ti tabte år :scream:

Detection Technology

-11,54 %11,50 EUR

15 Synes om

Viaplay er åbenbart stadig i live, må se hvor længe. Hård kamp i gang med QT, begge er faldet -19% i dag
Q1-regnskab

Net income of SEK -125m (605) and basic earnings per share of SEK -0.03 (0.23).

Group free cash flow of SEK -671m (-1,514), and financial net debt position of SEK 1,583m and net debt of SEK 1,885m

image

9 Synes om

Heldigvis er det kun under 20 procent i fald :slight_smile:

Med en omsætning på 14,44 millioner euro :smiley:

image

13 Synes om

Ja, men Trump-dippet i porteføljen er ved at være indhentet… vi er mindre end én procent fra årets højeste :zany_face:

Screenshot_20250424-184106~2

24 Synes om

Screenshot 2025-04-24 at 15.14.33

Dette er, hvad de skal rette!

•Dette er den rene markedssandhed.

•Ingen narrativespin, ingen undskyldninger.

•Kun resultatet blottet.

Apple

Sådanne (bullish) optionstransaktioner på et sådant marked vækker altid interesse, fordi disse væddemål normalt rammer plet, og der ofte er insiderinformation bag, f.eks. om en kommende toldaftale med Kina. De får i hvert fald en til at være forsigtig med shorts.

Desuden er dette marked, set med en traders øjne, der dagligt følger kurserne, fuldstændig råddent, og manipulationen af kurser/indekser er nået et helt nyt niveau. Trumps gentagne “Tweets” på Truth Social, der kraftigt ryster markedet, og de modstridende, dagligt skiftende udtalelser (tariffer, Powell osv.), og for eksempel Scott Bessents private arrangement for JPM-folk for et par dage siden, hvor der gives markedsbevægende information, er på ingen måde åbent og retfærdigt. Spillets regler er blevet fuldstændig omskrevet i Trumps anden periode.

79 Synes om

Før steg vi, og også til afterpartyet:

image

7 Synes om

image

https://x.com/jasongoepfert/status/1915496462529814689

image

Redigér: For dem der ikke orker at læse det hele (TLDR): Det er måske ikke det mest gunstige tidspunkt at være short på skinnerne lige nu.

18 Synes om

Har frygtet Intellegos kurs i tredje uge nu :face_with_peeking_eye: De foregående år har vænnet mig til at sidde med uendelige fald (tre år i Neste, det mærkes ikke), men disse stigninger er slemme, især når værdiansættelsen ikke er af samme kaliber som amerikanske teknologivirksomheder. Da selskabet ikke har nogen analytikerovervågning, og der er få peer-vurderinger, er det svært at begrunde at holde (jf. delvis hjemtagelse af gevinster)..

Screenshot_2025-04-25-10-27-15-24_bc3a93cc6f4acb0e539d75021084d7c5

6 Synes om