Min rumänska vän har uppdaterat mig under året om finska produkter i Rumänien. Särskilt Geisha har varit mycket synligt – idag skickade hon till och med en bild på en Geisha-monter (en sådan kartongställning). Den ska tydligen vara prissatt som en riktig premiumprodukt.
Det fick mig bara att tänka på det, eftersom det har pratats om Fazers notering på börsen.
Eller så har Inderes forum återigen en aning om saker i god tid… det påminner mig åtminstone om några kursmålsuppdateringar som forummedlemmarna starkt förutsåg…
Fazerprodukter hittas i nästan alla hörn av världen, åtminstone på flygplatser i 20 olika länder. Speciellt kinesiska/japanska produkter har hittats i vissa butiker.
Fazer fokuserar naturligtvis på havreprodukter, om de bara kunde börsnoteras
Loihde utreder notering på First North-marknadsplatsen
Loihde har länge meddelat att bolaget ser en notering som ett strategiskt alternativ för att effektivisera prisbildningen av bolagets aktie på en så likvid marknadsplats som möjligt. Bolaget utreder för närvarande möjligheterna att ansöka om att bolagets aktier ska tas upp till handel på Nasdaq First North Growth Market Finland (First North) som upprätthålls av Nasdaq Helsinki Oy. Bolagets styrelse informerar om resultatet av utredningen samt om genomförandet och tidtabellen för en eventuell notering när utredningen är slutförd. Om utredningen och marknadsförhållandena stöder en notering kan den genomföras tidigast hösten 2021.
En nyhet från tidskriften Tekniikka&Talous från 2017 (betalvägg): “Omsättningen förra året var fortfarande exakt noll. Aurelia Turbines har, liksom många andra startups, fått gott om publicitet.”
Netum Group Oyj, ett lönsamt växande IT-tjänsteföretag med över 20 års erfarenhet av krävande IT-projekt, planerar att noteras på Nasdaq First North Growth Market Finland.