Jag bläddrade igenom forumet och hittade ingen generell tråd för nyemissioner. Jag funderade på att skapa en sådan för alla framtida nyemissioner. I denna tråd kan man diskutera villkor, datum och överlag presentera kommande och intressanta IPO:er (Initial Public Offerings). Man kan ge en beskrivning av företaget eller kanske presentera finansiella siffror!
Här är ett exempel:
Nightingale Health [HEALTH]
https://www.nordnet.fi/fi/kampanjat/listautumisannit/nightingale
Villkor:
Teckningskurs: 6,75€
Minsta teckningsmängd i publika erbjudandet: 150 st
Högsta teckningsmängd i publika erbjudandet: 14 814 st
Teckningstid: 8.3.2021 - 17.3.2021
Teckningstiden kan tidigast avbrytas den 15.3.2021 (kl. 16:00)
Obs! Nightingales publika erbjudande avbröts den 16.3 kl 16:00
Nightingale kan alltså inte längre tecknas, om man inte är en institution. Jag använde dock Nightingale som ett exempel på trådens innehåll. Fler emissioner är också på gång:
Orthex Oyj [ORTHEX]
Länk till Nordnets presentationssida
Villkor:
Teckningskurs: 6,82€
Minsta teckningsmängd i publika erbjudandet: 100 st
Högsta teckningsmängd i publika erbjudandet: 25 000 st
Teckningstiden börjar: 15.3.2021
Beräknat slut för teckningstiden: 22.3.2021 (kl. 16:00)
Beräknad start för handel på Helsingforsbörsens pre-lista: 25.3.2021
“Orthex är ett av Nordens ledande företag inom hushållsprodukter. Företaget designar, tillverkar och säljer hushållsprodukter. Företaget erbjuder ett brett sortiment av produkter inom fyra produktkategorier: Förvaring, Kök, Hem och Trädgård samt Växtvård. Orthex strävar efter att skapa praktiska, hållbara och högkvalitativa hushållsprodukter samt att vara en branschledare inom hållbarhet.” Källa: Nordnet
Sitowise Group Oyj [SITOWS]
https://www.nordnet.fi/fi/kampanjat/listautumisannit/sitowise
Teckningskurs: 8,20€
Minsta teckningsmängd i publika erbjudandet: 100 st
Högsta teckningsmängd i publika erbjudandet: 15 000 st
Teckningstid: 15.3.2021 - 23.3.2021
Teckningstiden kan tidigast avbrytas 22.3.2021 (kl. 16:00 )
Nyckeltal:
Här är ett par kommande noteringar. Denna tråd är alltså avsedd att presentera och informera andra forummedlemmar om kommande noteringar. Det får gärna vara även utanför OMX-börserna, t.ex. Tyskland eller USA. ![]()