Misslyckade investeringar

Jag tänkte starta en tråd om de absolut värsta misslyckandena, i hopp om att vi åtminstone kan få ett gott tragikomiskt skratt.

För mig har det gått så här:

Jag köpte Lehto ursprungligen för 7,45€ och tiodubblade min andel för 2,55€ ifall den skulle sticka iväg. Den gjorde inte det och jag sålde för 2,38€.

Innofactor köpte jag ursprungligen för 1,37€ och sedan har den gått ner. Jag har köpt mer och genomsnittspriset för köpen är fortfarande 0,87€.

F-Secure ursprungligen 4,45€, nu är genomsnittspriset 3,02€. Så vi ligger fortfarande mellan -15% och -20%.

Slutligen köpte jag nyligen Nordea för 6,85€ och denna gång insåg jag att jag skulle sätta en stop loss på 6,40€, vilket den sedan slog i idag.

Det kunde väl gå bättre :joy: Tur att fonderna åtminstone är på plus så att vi på något sätt går jämnt upp.

5 gillningar

Ja. Morbror Masses snedvridna tänkande kan ha gått för djupt in hos någon. Men när morbrors investeringsguide säger “Köp billigt och sälj dyrt” så är det inget snett med det :slight_smile: Men att investera är underhållning, vilket man måste …

Nej förresten, morbror Masses Nordea-boskap har också bantat ända ner till slaktgränsen idag. Får se hur det går för den.

Masse, FA, jag deltar :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

2 gillningar

Det finns en egen tråd för investeringsmisstag Sijoitusvirheet - Osakkeet - Inderes forum

Jag föreslår att vi håller den tråden levande.

2 gillningar

Bra noterat, låt oss flytta diskussionen till den tråden! :slight_smile: Jag låser den här.

1 gillning