Kanadensiska Patriot One Technologies satsar på en säkrare värld.
“Patriot One Technologies Inc. tillhandahåller mjukvarulösningar. Företaget erbjuder en plattform för lösningar för hotdetektering och utvecklar radarteknik för att upptäcka dolda vapen. Patriot One Technologies betjänar kunder i Kanada.”
Vahva usko tulevaisuuteen, vuos pari sitten ostin ensimmäiset ja tankannut lisää nyt tammikuun aikana. Saivat ensimmäiset laitteet myytyä USA:ssa kouluihin vastikään.
Mukana ~13kk ajan. Ostot ajoitettu vuoden takaisiin kurssihuippuihin muutamaa tankkausta lukuunottamatta. Firma oli itselle ensimmäinen suora osakesijoitus ja vaikka kyyti on ollut melko kylmää niin edelleen kova usko kyseiseen teknologiaan.
Mielenkiinnolla odottelen tämän päivän avausta koska uusin tiedote oli ainakin omaan silmään yksi merkittävimmistä mitä tullut vastaan sinä aikana kun ollut mukana.
Mukava nähdä myös inderesin puolella keskustelua kyseisestä firmasta.
Låg 7-siffrig omsättning via Xtract ger ett visst hopp inför framtiden, men man vet aldrig med sådana här saker. 26 miljoner kontanter i kassan och inga skulder, men pengar brinner och inga större affärer är kända – åtminstone inte ännu.
Verkar leva mycket på nyheter. Stora svängningar med liten volym och så vidare.
Det finns också press från teckningsoptionerna inför sommaren, och därför tror jag att nyheter kommer att tryckas ut, om så med tvång.
Förstfödd. Jag säljer inte, även om jag skulle vilja, för det är inte på något sätt en säker satsning. Personligen tror jag på företaget, men jag är rädd att en vägg kommer att mötas innan ett större genombrott.
Låt oss lägga in text här igen efter en lång tid, då företaget har haft ett litet nyhetsflöde igång ett tag.
Utrustningen användes i NBA Summer League och nu även i en NFL preseason-match. Det finns ingen information om det rör sig om en betald demo eller vad.
Nyhetsflödet har dock vaknat till liv, så kanske detta företag, som för länge sedan förklarades dött, fortfarande kan göra sina tricks?
Som ägare av Lappupino har detta företag varit smärtsamt att följa de senaste åren. Man skulle hela tiden ut på marknaden i stor skala, man skrek om några pilotprojekt och hyllade teknikens överlägsenhet, men inget verkade egentligen hända.
Lyckligtvis byttes VD:n ut förra året, och efter det har det varit en helt annan atmosfär. Information har varit rikligare, marknadsföring och rekrytering piggare – hela året har det varit en positiv stämning, i investerarnas Facebook-grupp presenteras hela tiden alla möjliga pilot-, återförsäljar- och kunduppdateringar. Försäljningen har ännu inte varit nämnvärd, men jag har tro på kommande rapporter och år – det verkar som om företaget nu verkligen har gjort saker på ett bättre sätt jämfört med det förflutna.