Patriot One Technologies

Kanadensiska Patriot One Technologies satsar på en säkrare värld.

“Patriot One Technologies Inc. tillhandahåller mjukvarulösningar. Företaget erbjuder en plattform för lösningar för hotdetektering och utvecklar radarteknik för att upptäcka dolda vapen. Patriot One Technologies betjänar kunder i Kanada.”

Vilka tankar väcker detta hos andra?

1 gillning

Stark tro på framtiden, för ett par år sedan köpte jag de första och har tankat på mer under januari. De fick nyligen sålt de första enheterna till skolor i USA.

Kursen tog egentligen ingen fart, trots att insiderhandeln tankade upp aktien och företaget var starkt synligt i BBC-nyheterna: Next Generation AI-Powered Weapons Detection System | Xtract One

Vi följer med intresse och det är trevligt att se att det finns andra finnar med på tåget, även om diskussionen på finska om aktien är väldigt marginell.

Jag har också en stark tro på att det här kommer att bli ett stort namn i framtiden. Redan om ett par år.

Nu är det dags att prata :slight_smile:

Allt flyter på fint. Idag kom ett meddelande från företaget att de hade tecknat ett avtal med Kanadas försvarsministerium värt 780 000 dollar.

https://mailchi.mp/patriot1tech.com/xxswm3jgvt-1375442?e=8dc6eb2407

Framtidens teknik börjar sakta men säkert omvandlas till pengar.

Har varit med i ~13 månader. Köpen var tajmade med kurstopparna för ett år sedan, med undantag för några påfyllningar. Företaget var min första direkta aktieinvestering och även om det har varit ganska kyligt, så har jag fortfarande en stark tro på tekniken.
Jag väntar med spänning på dagens öppning eftersom det senaste meddelandet, åtminstone i mina ögon, var ett av de mest betydelsefulla jag har sett under den tid jag har varit med.

Kul att se diskussion om företaget även på Inderes. :+1:

Här finns också en ganska aktiv diskussion om ämnet: #PAT | CEO.CA

2 gillningar

http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect1=PTO2&Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-adv.htm&r=1&f=G&l=50&d=PTXT&S1="on-body+concealed+weapon"&OS=

{“content”:“Kursen har tagit en stor smäll, några tankar/information om framtiden?”,“target_locale”:“sv”}

Låg 7-siffrig omsättning via Xtract ger ett visst hopp inför framtiden, men man vet aldrig med sådana här saker. 26 miljoner kontanter i kassan och inga skulder, men pengar brinner och inga större affärer är kända – åtminstone inte ännu.
Verkar leva mycket på nyheter. Stora svängningar med liten volym och så vidare.
Det finns också press från teckningsoptionerna inför sommaren, och därför tror jag att nyheter kommer att tryckas ut, om så med tvång.

Förstfödd. Jag säljer inte, även om jag skulle vilja, för det är inte på något sätt en säker satsning. Personligen tror jag på företaget, men jag är rädd att en vägg kommer att mötas innan ett större genombrott.

1 gillning

Låt oss lägga in text här igen efter en lång tid, då företaget har haft ett litet nyhetsflöde igång ett tag.
Utrustningen användes i NBA Summer League och nu även i en NFL preseason-match. Det finns ingen information om det rör sig om en betald demo eller vad.
Nyhetsflödet har dock vaknat till liv, så kanske detta företag, som för länge sedan förklarades dött, fortfarande kan göra sina tricks?

3 gillningar

Som ägare av Lappupino har detta företag varit smärtsamt att följa de senaste åren. Man skulle hela tiden ut på marknaden i stor skala, man skrek om några pilotprojekt och hyllade teknikens överlägsenhet, men inget verkade egentligen hända.
Lyckligtvis byttes VD:n ut förra året, och efter det har det varit en helt annan atmosfär. Information har varit rikligare, marknadsföring och rekrytering piggare – hela året har det varit en positiv stämning, i investerarnas Facebook-grupp presenteras hela tiden alla möjliga pilot-, återförsäljar- och kunduppdateringar. Försäljningen har ännu inte varit nämnvärd, men jag har tro på kommande rapporter och år – det verkar som om företaget nu verkligen har gjort saker på ett bättre sätt jämfört med det förflutna.

1 gillning

Jag litar fortfarande på den här. Låt den ligga i portföljen.

1 gillning

Patriot One har äntligen fått sin första betydande affär :+1:

2 gillningar

Patriot har bytt namn till Xtract One Technologies och rapporterar ett positivt justerat EBITDA för första gången.

Samtidigt ökade omsättningen med cirka 200 % jämfört med föregående år, och steg från 5,8 milj. CAD föregående kvartal till 10,3 milj. CAD.