Jeg har lige købt/solgt (Del 8)

Denne tråd er kun til indlæg, der indeholder en transaktion (køb eller salg), og husk at nævne virksomhedens navn tydeligt :slight_smile:

Tidligere tråde:

3 Synes om

Fredag 200 stk. Fortum.

Har ejet dem før, det havde nok aldrig engang kunnet betale sig at sælge de gamle fra.

11 Synes om

I løbet af ugen blev der foretaget to køb,

onsdag blev der købt 50 Elisa til 37,30

fredag blev der købt 70 Huhtamäki til 28,02

Dernæst overvejes skattesalg, måske ryger årets første Huhtamäki-køb i omløb, eller en anden fejlinvestering.

17 Synes om

På fredag 40 Elisa-aktier til ASK. Der er penge, men ingen meningsfulde investeringsmuligheder, så i stedet for vækst, må man nøjes med udbytte.

15 Synes om

Fredag blev der igen tilføjet lidt Huhtamäki og Terveystalo til ASK’en. Nu er kontanterne på nul på ASK’en, og der er heller ikke meget ekstra kontanter på værdipapirdepot

9 Synes om

I denne ånd smed jeg alle q.beyond-aktier ud med spindelvævstynde overskud. Den seneste resultatopgørelse var ikke en fiasko, men den indikerede heller ikke

27 Synes om

Et todages besøg i Nokia Arena i weekenden resulterede i, at jeg købte 130 stk. NoHo til en pris af 7,88€/aktie.

7 Synes om

Tilføjet 450 stk. platformgruppe til en gennemsnitspris på 8,31 EUR

3 Synes om

Sidste uge blev der også tilføjet 765 stk. af The Platform Group til de tidligere til en pris af

3 Synes om

Køb Atlas Copco B-serien 250 stk. til 140 kr/aktie

8 Synes om

Yderligere notat til Proprius’ DACH Value midt på måneden. Begejstringen fra Tysklands stimuluspakke er aftagende, MDAX og SDAX er faldet 7-12% fra sommerens højdepunkter. Stimuluspakken er faktisk slet ikke “in effect” endnu, og resultatforbedringer BØR først slå igennem næste år. Hvis de ikke kommer, er der alligevel ikke lagt nogen vanvittige forventninger til indtjeningsvækst ind i fondens selskaber.

Den planlagte beholdningsperiode er år, så

12 Synes om

MIND-lettelser fortsætter fra ASK, 100 stk. væk til 14,00. Disse er købt i juni 2025 til en pris af 6,0

6 Synes om

Solgt alle Aiforia 4770 stk. @ 2,5€. Fra denne sag, de største tab i min investeringskarriere ~3500€.

Jeg hoppede for tidligt med på vognen, da omsætningen/pipelinen ikke udvikler sig som forventet. Mit gæt er, at der inden årsskiftet kommer en emission, og at det ikke klares med mindre end 20% udvanding.

Selskabet er dog virkelig interessant, og det er muligt, at jeg hopper tilbage på vognen efter emissionen. Selvfølgelig er det muligt at købe dette ud af børsen når som helst, men jeg var nødt til at tage et stop-loss for mig selv.

23 Synes om

Sonderingspositioner for et par tusinde i alt. Bioretec og Optomed. Jeg samler på disse ud over Aiforia, som der efter sigende kommer en aktieemission til. Når aktieemissionen kommer, får man så mange penge ud af det?

20 Synes om

Min tålmodighed med Citycon holdt ikke længere, det hele skal bare væk. Komme hvad der vil. Saldoen er cirka plus/minus nul, dividender medregnet.

7 Synes om

Tilføjet 13 % Rapala @1,245€. Andelen af porteføljen er nu 1,3 % og gennemsnitsprisen er på nuværende kursniveau.

Jeg ville gerne have taget lidt mere, men nu må jeg nøjes med det, jeg fik. Det føles som om bunden blev nået omkring 1,20, selvom stigningen ikke nødvendigvis sker med det samme.

6 Synes om

Jeg købte 235 stk. Mandatum til en pris af 6,01 €. Tankningen fortsætter.

17 Synes om

Den tidligere Mr.Max, som har en fin historie, dvs. det nuværende kvalitetsselskab NoHo Partners, er blevet købt til 1,6x bogført værdi og et udbytteafkast på omkring 6 %.

16 Synes om

CXDO reduktion, OSCR forøgelse.

På et par uger $1.6 milliarder markedsværdi ned fordi ACA blev forsinket med en måned xD samt Trump? Jeg tror på TACO, dvs. Trump Always Chickens Out

2 Synes om

Jeg måtte skaffe penge til Intellegos dip, så jeg endte med at sælge mine Nokia’er og købe Intellego for 68 SEK.

7 Synes om