Købte/solgte netop (Del 7)

Denne tråd er en fortsættelse af kommentaren: Ostin/myin juuri äsken (Osa 6) - #10359 käyttäjältä Antros - Osakkeet - Inderes forum.

Tidligere tråde:

Hej!

I denne tråd må der kun og udelukkende postes beskeder, der indeholder en købs- og/eller salgsordre. :slight_smile:

Post gerne så friske ordrer som muligt i tråden; man behøver ikke nødvendigvis at huske det eller have tid på selve dagen. Nævn dog gerne forglemmelser eller andre gyldige grunde, hvis du poster ordrer, der er uger eller måneder gamle. Vi viser nåde over for helt nye brugere, hvis de ikke poster en helt frisk ordre, da de ikke kender til denne “regel”. :slight_smile:

Hvis jeg f.eks. vil spørge nogen om “hvorfor købte du aktier i Keravan Kollit?”, så citér beskeden fra vedkommende og gå derefter til f.eks. Kahvihuone for at skrive din besked.

Her er instruktioner til, hvordan man svarer på en besked, der findes i en anden tråd:

EDIT:

Vejledning:

Tak og rigtig gode køb og salg! :slight_smile:

1 Synes om

Det føles lidt dårligt som far at træffe disse beslutninger, da man muligvis gik glip af store gevinster, men man er nødt til at kunne gøre det “rigtigt”.

Så der er solgt 64 % af Faron-aktierne fra datterens portefølje. Det var en alt for stor mængde til et barns portefølje. Indskuddet er trukket ud, og der er taget lidt gevinst hjem, så nu er det kun overskuddet, der løber videre.

For pengene er der købt Bioretec, Optomed og Aiforia (sidstnævnte en smule mindre). Der er altså stadig risiko i porteføljen, men nu er det i det mindste en spredt risiko.

Ps. mine egne Faron-aktier har jeg stadig, og dem beholder jeg. Det er selvfølgelig for meget i forhold til min egen situation, men ellers kommer man ikke op af denne sump.

14 Synes om

Sådan en dag i dag, ikke noget at prale af, men det blev liggende i den gamle tråd, så lad os fortsætte herfra.

4 Synes om

Lidt justeringer på ASK-siden:

• Køb: Intel 1.000 stk. [19,38 $ / stk.]
  • Salg: Intel 800 stk. [20,05 $ / stk.]

For de 800 aktiers vedkommende ca. 500 euro i hus, jeg ser lige tiden an med resten et øjeblik. CEO’en var gået på indkøb, så jeg tænkte, at der var en åbning. Med et gearingsprodukt ville en rigtig spiller selvfølgelig have opnået et bedre resultat.

5 Synes om

Småjusteringer.

Det må være alderen, der trykker. Købte lidt boomer-aktie, Huhtamäki, et par stykker.

Forsøgte mig med lidt svinghandel og hurtige gevinster i svenske Pilafarma. Men lort. Det blev til hurtige tab. Jeg er vist kun lykkedes med den slags fiduser én gang. Ved held, ikke evner. Solgte ud, erkendte min manglende evne og satte det i et finsk indeks.

Porteføljen var for første gang en tur i minus. Jeg er nok ikke den eneste😔 Men sådan er det. Kempo er den største synder. For mange følelser involveret. Med de andre har jeg en såkaldt stop-loss.

Det skal nok løse sig.

9 Synes om

Ny tilføjelse til porteføljen igen. Applovin-startposition til en pris på 73 USD. Jeg vil gerne, tilfældigvis, flytte lidt af porteføljens vægt fra Norden til USA, så dette mobilsoftwareudviklingsfirma røg i nettet denne gang.

Det røg først i kaffestuen, da tråden skiftede, så jeg blev forvirret eller sådan noget :thinking:

5 Synes om

En lille forøgelse af positionen på OST-siden:

• Køb Nokia, 1.000 stk. [3,5155 € / stk.]
9 Synes om

Små daglige justeringer på ASK-siden er gennemført:

• Køb: Intel 1.000 stk. [19,38 $ / stk.]
  • Salg: (tidligere) 800 stk. [20,05 $ / stk.]
  • Salg af resten: Intel 200 stk. [20,20 $ / stk.]

Gevinsten på dagens spil blev 650-700 dollars. Det er noget pjat, men mavefornemmelsen var så stærk, at kontantbeholdningen kunne øges. Heldigvis virkede det, lad endelig ikke andre tage ved lære af dette øjebliks rod; denne gang havde Keijo bare så god en hånd, at Texas Hold’em skulle spilles til ende.

14 Synes om

Kalmar B solgt á 26,54 €, det gav et tab på godt -4 %. En af årsagerne til salget er, at det kan bruges til skatteplanlægning. Men jeg følger nysgerrigt med fra sidelinjen for at se, om selskabets kurs kan drive ind i en nedadgående trend frem mod Q3-regnskabet. Det er bestemt interessant at vende tilbage som aktionær i Kalmar.

6 Synes om

Dagen var alligevel ikke så dårlig, da -2 % i porteføljen blev til +2 % ved dagens afslutning :partying_face:

Jeg havde en MPW-købsordre liggende omkring @4.00, men den tog jo for alvor fart opad efter den indledende pessimisme. Jeg slettede så ordren og snuppede i stedet en tilføjelse på 1000 stk. PSEC til @4.85 dollars.

7 Synes om

ASK

GAV ud. Solgte ikke, da hele firmaets strategi ændrede sig, solgte ikke ved nedjusteringerne, nå, men fik endelig hevet den dovne bagdel op fra stolen og solgt. Og ikke engang på bunden :flushed:

14 Synes om

Fortsættelse af tråden Købte/solgte lige nu (Del 6):

QT: solgt til 90,60. Fire vellykkede handler med QT inden for et par måneder, og dermed er det lykkedes at skabe et pænt merafkast.
Pengene er tilbage i renoveringsfonden. Det kunne betale sig at købe dippet denne gang. Næsten alt andet, der blev købt i dippet, er også omdannet til kontanter igen.

13 Synes om

Reduceret Qt ved 91,45. Hjemtager lidt gevinst.

7 Synes om

Blikket mod næste år…

Lille reduktion i Fortum.
Tilføjelse i Talenom.

12 Synes om

Faronia reduceret ved 2,18e, så overvægten faldt 150% → 125%.
Efter dette er gennemsnitsprisen 1,06 for de resterende.
Næste portion ryger ud over 2,5e.
Så ville der være 100% vægt og en gennemsnitspris på præcis en euro.

9 Synes om

Qt’s kurs er godt fire procent højere end i sidste uge, hvor kursen lå på omkring 83 euro. Gårsdagens kursstigning så voldsommere ud, end den i virkeligheden var, da kursen faldt kraftigt inden regnskabet som følge af denne markedspanik. Det var netop derfor, jeg øgede min beholdning. Hvis denne var børsnoteret andre steder end i Helsinki, ville kursen ligge på et helt andet niveau. Efter min mening slet ikke tosset rent værdiansættelsesmæssigt. Vi kommer vel snart på den rigtige side af de hundrede igen.

6 Synes om

Tilføjet 150 % BBS @ 0,345 €. Med en andel på 0,4 % overhalede den Herantis og blev porteføljens næstmindste børsnoterede aktiepost.

Dette er en overvågningsposition. Til sammenligning er svenske Bonesupport 549 % i plus i porteføljen, så måske denne også en dag….

7 Synes om

Den administrerende direktør snuppede 100 aktier. Og det samme i morsekode for at opfylde tegnbegrænsningen:

• — .. – .. - ..- … .— — … - .- .— .- / … .. .–. .- .. … .. / .---- ----- ----- / .-.. .- .
20 Synes om

BBS også tilføjet til 0,346€, en lille bid oven i tracking-positionen. Konkrete salgsfremmende tiltag og rekruttering til produktionen er påbegyndt. Tilsyneladende begynder man også i firmaet at tro på, at CE-mærkningen bliver bekræftet i den nærmeste fremtid.

5 Synes om

Lille tilføjelse til Digia. Nu 1% af porteføljen. Da jeg fordoblede.

7 Synes om