Denne tråd er en fortsættelse af kommentaren: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 2) - #10317 käyttäjältä moreeuro - Osakkeet - Inderes forum.
Tidligere tråd:
Denne tråd er en fortsættelse af kommentaren: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 2) - #10317 käyttäjältä moreeuro - Osakkeet - Inderes forum.
Tidligere tråd:
Første indkøb og tankning af EVO fra faldet, nu position 280 aktier
Sælgerdag efter lang tid:
På købssiden:
Efter disse steg kontantandelen fra nul til næsten 10%. Jeg overvejer at tilføje Hyzon, Smart og Evo i løbet af resten af ugen.
Jeg måtte tanke op på Evo @ 1381, da prisen faldt, efter jeg tog min åbningsposition.
Nordea tanket op igen efter et rigtig godt regnskab. @9,58
IPO-aktierne fra Puuilo blev endelig også solgt fra ASK @7,60.
Jeg vil med spænding følge Puuilos historie og meget muligt blive ejer igen senere.
En lille tilføjelse af Evo til porteføljen.
Om det bare er min egen fejl, men både Tecnotrees og Solteqs kurser syntes jeg var i en rigtig dårlig tilstand ud fra et TA-perspektiv. Positionerne i disse er blevet reduceret.
PS: Vi må se, om Kamux også forlader porteføljen… Det skulle holde 17,23€.
Redigering: Nej. Kamux ser ikke ud til at bryde modstanden, så positionen i den er også blevet reduceret.
Glastonia-åbningsposition købt i dag. Direktøren sagde, at udsigterne for H2 er gode, ledelsen har tanket op hele året, strategien for vækst og effektivitet er blevet skærpet og vil blive præsenteret i august.
I modsætning til mine egne forventninger, hoppede jeg med på Hyzon-vognen @7,77. Der er risiko involveret, og jeg må sidde på hænderne i lang tid, før forretningen realiseres (hvis den realiseres), men aktien er også blevet købt stort ind. Positionen i porteføljen er ca. 2%, så den tvinger mig til at følge virksomheden, men ødelægger ikke min nattesøvn. Holdetiden er som udgangspunkt flere år, medmindre der sker fejl som med Lion E-Morningbility/Nikola ![]()
Endelig fra Nordea, en tilføjelse på 7,60, og det er nok![]()
hyzon
Lille Alibaba-tilføjelse @209,xx$
Glemte at føre det i den officielle bogføring i går, så:
Metso Outotec et par aktier @9.192
Købt Evolution AB @ 1372 SEK.
Jeg turde købe Nvidia i går, efter at den var faldet en del fra sine højdepunkter. Selvom efterspørgslen efter Nvidias processorer faldt midlertidigt inden for mining af kryptovalutaer, så tror jeg, at virksomheden vil få succes inden for datacenterområdet. Selvfølgelig, hvis jeg havde haft tålmodighed til at vente, kunne den måske stadig falde mere…
For tre uger siden sprang jeg ud af EHang, og nu er jeg hoppet tilbage på dronen med 282 stk. ![]()
Køb Nordnet Ab 136,35 SEK.
Hyzonia snuppet 1000 stk til 7,56$. Nu er positionen fuld (ca. 2500 aktier / 8% af porteføljen), og hensigten er at holde det meste, så længe virksomhedens gode historik fortsætter. ![]()
En virkelig svær beslutning, men Sampo er blevet solgt helt ud af porteføljen. Årsagen er, at jeg starter på en professionshøjskole til efteråret. Udbytter og potentielle ekstraudbytter kan nemlig skabe problemer for studerende i forhold til studiestøtte.. ![]()
Tuscan-fusionen er gennemført. Jeg smed aktierne ud til en pris på 11,91 dollars. Jeg ventede ikke på Hyzns mulige skæbne. Nogle hundrede dollars tabte på det.
Tankede op på Nokia og åbnede en lille position i Citycon, dvs. for at motivere til en mere detaljeret undersøgelse. Jeg tror, at de forbrugsændringer, som corona har forårsaget, vil aftage over tid, hvilket kan give en stabil udbytteindtægt til porteføljen ved gradvis at købe op.