Her kan forummedlemmer opdatere deres seneste køb og salg. Her kan du få ideer til virksomheder, der er værd at undersøge. Begrundelser for køb og salg er velkomne!
Solgt, bredt vedvarende, porteføljen er nu primært digital. Jeg besluttede at forsvare porteføljen og reducere antallet af aktier kraftigt. Jeg håber, at jeg ikke fortryder det for meget; sidste år + begyndelsen af dette år opnåede vi alligevel et afkast på 600.000 euro, nu har vi mistet omkring 50.000. 25% kontanter.
Jeg ønsker alle andre gode afkast og håber på det samme for mig selv. Jeg tager gevinsterne fra vedvarende energi, beløb ca. 180.000, indsats ca. 94.000… Et ganske godt resultat for et godt år. Jeg er tilfreds med dette.
Jeg lettede en stor del af Amazon for et øjeblik. Her til morgen solgte jeg ETF’er fra emerging markets og verdensindekset. Disse er dog planlagt til at blive købt tilbage via IB. Det reducerer antallet af rækker i porteføljen, når det samme aktiv ikke er i to porteføljer.
Zaptec var allerede løbet. Jeg lagde en købsordre for en yderligere køb til @44,00 NOK, hvis den vender tilbage til det niveau. Redigering: Zaptec blev fanget i porteføljen. Nu en position på 3.000 stk. Det skulle være nok et stykke tid.
Jeg solgte små Telia- og Ovaro-positioner i aftes og Elecster i dag, da intet rigtig faldt sammen med resten af porteføljen. Jeg har allerede fisket lidt Relais til 12,50€/stk. Edit: også mere Vincit til 7,36€/stk.