Köpte/sålde precis (Del 7)

I pitchtävlingen dök det upp en bra påminnelse om ett objekt som fallit bort från mina egna bevakningslistor.
https://forum.inderes.com/t/pitchaa-paras-sijoitusideasi-kisa-kaynnissa-20-8-asti/52900/92?u=kettunen

Jag plockade alltså en bit av Grab i portföljen till priset 5,11$. Första omgången, avsikten är att göra en tillägg efter noggrannare forskning, om det bara verkar befogat. I pitchen (inte mitt eget inlägg) och i tråden Grab - Asiens Uber, alla tjänster på en gång finns det god bakgrundsinformation som grund.

Detta är precis en kombination som passar min smak, det vill säga en tillväxtaktie som håller på att bli lönsam och det finns gott om kassa i bakgrunden för att stödja utvecklingen. Dessutom diversifiering bort från Europa och USA, då insatser redan har gjorts där.

image

Ett annat köp från förra veckan blev orapporterat.
KH Group återförd till portföljen - detta alltså före kvartalsrapporten :man_facepalming: till priset 0,536€

NRG:s goda framfart och KH-Koneets tillväxt även på en svag marknad fick mig att tro att det redan nu kunde finnas förutsättningar för en bättre kvartalsrapport.
Nå, rapporten var inte riktigt så bra, men förutsättningarna finns fortfarande för att frigöra värde både genom försäljningen av NRG och genom att på ett eller annat sätt avyttra Indoor.

33 gillningar