I pitch-konkurrencen dukkede en god påmindelse op om et emne, der var faldet af mine overvågningslister.
https://forum.inderes.com/t/pitchaa-paras-sijoitusideasi-kisa-kaynnissa-20-8-asti/52900/92?u=kettunen
Jeg snuppede altså en bid af Grab til porteføljen til en pris på 5,11 $. Første tranche, hensigten er at tilføje mere efter nærmere undersøgelse, hvis det virker relevant. I pitchen (ikke min egen tekst) og i tråden Grab - Aasiens Uber, alle tjenester på én gang er der god baggrundsinformation som grundlag.
Dette er en kombination, der passer lige til min smag, altså en vækstaktie, der er ved at blive rentabel, og der er rigeligt med kontanter i baggrunden til at understøtte udviklingen. Derudover diversificering væk fra Europa og USA, da der allerede er investeret der.

Et andet køb fra sidste uge blev ikke rapporteret.
KH Group returneret til porteføljen - dette altså før regnskabet
til en pris af 0,536€
NRG’s gode fremgang og KH-Koneers vækst selv i et svagt marked fik mig til at tro, at der allerede nu kunne være potentiale for en bedre kvartalsrapport.
Nå, rapporten var så ikke helt så god, men potentialet er der stadig for at frigøre værdi både gennem salget af NRG og en eller anden form for frasalg af Indoor.