Olvi's fremtidsudsigter -tråd

Kort fortalt: Som jeg har forstået det, ja. De skærer også ned på aktiviteterne i andre nordiske lande; jeg mener også, de trak sig fra Norge, men de beholdt i det mindste en tilstedeværelse i Sverige. På deres skala er dette naturligvis blot en mindre finjustering.

Det ved jeg reelt set intet om. Men af Erhvervsregistret (kaupparekisteri) fremgår det, at Pernod Ricard Finlands seneste rapporterede omsætning kun er på lidt over 3 mio. EUR. Jeg ved naturligvis ikke, om det afspejler den reelle værdi af distributionen, da det har været internt i samme koncern. Distributionsmarginen på EBIT-niveau er jo kun nogle få procent, så der ville ikke være meget overskud at hente.

Servaalis nyeste tal ser ud til at være fra 2024, og som helhed har de ikke leveret mere end 1-1,5 mio. EUR i EBIT. Så baseret på dette ville jeg vurdere, at denne Pernod Ricard-aftale ikke er væsentlig for hverken Olvis samlede resultat eller blot for den finske forretning, men det er blot mit gæt. Det er dog en god tilføjelse til deres sortiment på distributionssiden.

16 Synes om