NVIDIA - Muliggør det umulige

[quote="Verneri_Pulkkinen, post:1281, topic:26423"]\nJeg kan kigge nærmere på udviklingen i analytikerkonsensus på Blum(omberg), når jeg er på kontoret.\n[/quote]\n\nSom jeg mistænkte…\n\nPå Blum(omberg) ses 94 analytikere, lige fra kendte som JP Morgan til obskure som "China Merchant Securities" eller "Punto Research" osv. Den seneste opdatering kom i dag den 25. august 2026, og 37 analytikere har værdigets at opdatere deres analyse i løbet af august. Men der er f.eks. 42 analyser, der er ældre end juni sidste år, og der er 3 sådanne skabernikovser med i konsensus, hvis opdatering kom sidste år! 12 måneder er tilsyneladende grænsen, eftersom tre over et år gamle analyser er blevet disket.\n\nSå reelt burde man nok kigge på tal for f.eks. 30 og ikke over 90 analytikere.\n\nNår jeg læser de seneste kommentarer fra f.eks. Bloombergs eget analytikerteam, er konsensusforventningen, at NVIDIA naturligvis vil slå både sin egen guidance (vejledning) og analytikerkonsensus. :smiley: \n\nDette er sandelig et sjovt spil. F.eks. skriver fyren fra UBS: "… vi ser FQ3 omsætnings-guidance i 107-108B-intervallet (og omsætningen lander ultimativt på $ 110B+) …", dvs. man forudsiger en guidance, som man desuden forudsiger vil blive slået, når de rigtige tal offentliggjort. :smiley: \n\nEller som Bloombergs analytikere skriver: "NVIDIA vil sandsynligvis levere endnu et beat-and-raise-kvartal".\n\nHer er i øvrigt prognoseintervallerne, de orangerøde kugler er NVIDIAs egen guidance.\n\n

25 Synes om