Supermicro (SMCI) - Som en lille NVIDIA

Supermicro blev grundlagt i 1993, ligesom NVIDIA. Supermicro producerer server- og lagerkapacitet, grafikkort og skræddersyr mange forskellige kundespecifikke løsninger til serverracks.

Hvad interesserer mig lige nu ved virksomheden?

1. Sikkerhed. Virksomhedens primære produktion er i USA. Derudover har de fabrikker i Taiwan og Holland. Den primære produktion i USA giver krisebestandighed i verdenspolitiske situationer.
  2. Virker allerede af navnet at dømme som et traditionelt IT-hardwarefirma, men under overfladen er der udviklet eftertragtede løsninger
  3. Satser nu på disse: AI, Cloud, Enterprise, Edge/5G
  4. Producerer altså også high-end løsninger til AI-, Cloud-, Edge- og Telco-racks fyldt med udstyr fra NVIDIA og AMD
  5. Forvandler sig fra en komponentleverandør til en leverandør af totalløsninger (“full stack rack”)
  6. Supermicro er 4 milliarder værd, NVIDIA næsten 400 milliarder
  7. Prissættes på markedet som en hardwareleverandør

Skal vi sammen undersøge, hvad Supermicro fortæller os om teknologimarkedets udsigter?

29 Synes om

Jeg har tygget mig igennem det seneste kvartalsregnskabs (Q1/2023) investorkald. Selskabet beskriver, hvordan det netop nu transformerer sig til et HW-servicehus, og derigennem er i stand til at vokse og forbedre marginerne. Og i den næste sætning fastholder de de officielle tal på flad vækst og advarer om en midlertidig svækkelse af marginerne på grund af makrorisici. Og i næste sætning fortæller de, at udfordringerne i forsyningskæden ikke længere er et problem. Selskabet fortæller desuden, at Intel, AMD og NVIDIA fornyer deres CPU- og GPU-produkter, og at de er med i disse opdateringer; den administrerende direktør nævnte specifikt Metaverse og Omniverse, hvor Supermicros løsninger anvendes. Desuden blev det nævnt, at priserne på CPU’er og GPU’er nu er stigende, hvilket forbedrer Supermicros margin.

Ledelsen gav en prognose for regnskabsåret, der slutter 30.06.2023, med et GAAP-nettoresultat på 8,50 € - 11 € pr. aktie, og årets omsætning vil ligge mellem 6,5 - 7,5 milliarder.

Dette selskab er jo helt retro, når det kommer til værdiansættelse, som i 80’erne. Det officielle nettoresultat for regnskabsåret, der slutter 30.06.2023, i forhold til den nuværende kurs er under 10. Selskabet genererer også et positivt cash flow, der ligger nogenlunde i tråd med nettoresultatet. Med den nuværende markedsværdi på 5 mia. og den førnævnte omsætningsprognose er P/S < 1. Der er noget her, der ikke stemmer – tilsyneladende tvivler eller tøver markedet stadig med hensyn til Supermicro.

7 Synes om

Supermicro bliver nu optaget i S&P MidCap 400-indekset fra den 22. december
Steel Dynamics Set to Join S&P 500; Super Micro Computer to Join S&P MidCap 400 (prnewswire.com)

3 Synes om

Supermicros CEO Charles Liang er i nylige videoer virkelig bullish omkring sit firmas fremtid. Jeg har ikke fulgt virksomheden før, så jeg kan ikke sige, om CEO’en har været sådan siden 1993. Det er ikke en nem virksomhed at få helt styr på. Men nu føltes det som om, jeg gjorde en form for “fund”. Nedenfor er et resumé af IDC’s undersøgelse fra sommeren 2021. Allerede dengang så man en tendens til at begynde at bruge virksomhedernes egne skyer (private cloud) i stedet for de offentlige (public).

Dette ville betyde, at offentlige skyer (Google Cloud, Amazon AWS og Microsoft Azure) ikke længere vokser i takt med markedet; en del af væksten går til virksomhedernes egne skyer.

Her er altså en af Supermicros “muligheder”. Det vil sige at oprette en private cloud som en totalløsning. Der findes en ret god beskrivelse af dette her:
Why Supermicro for On-Prem Data Centers | Supermicro

7 Synes om

Man burde ikke begynde at læse tråde om nye virksomheder på sine fridage, man kan risikere at bruge hele dagen på at sætte sig ind i dem. Her er virkelig en interessant case!

Det ser ikke ud til at have vækket de store tanker hos brugerne her på forummet endnu, tak til @karhulalainen for at åbne tråden og holde os opdateret. Baseret på mit eget overfladiske kendskab vil jeg måske gerne lægge lidt afstand til tanken om en “lille NVIDIA”; virksomhederne opererer jo i helt forskellige faser af løsningsudviklingen, og Supermicro leverer også løsninger, der ikke er relateret til GPU-beregninger. Selvfølgelig er en væsentlig del af SMCI’s produktmix GPU-intensive løsninger, og firmaet pakker NVIDIAs hardware i færdige rack-løsninger, der opfylder netop de behov.

Supermicros marked kan man få et overblik over via konkurrenterne; de vigtigste er nok Dell, HPE og Lenovo, og i en artikel på Seeking Alpha er IBM og Cisco også nævnt som sammenlignelige selskaber. Denne artikel giver faktisk et ret godt grundbillede af firmaet, og det var også den eneste, jeg kunne læse med en gratis bruger – absolut et kig værd for dem, der vil lære firmaet at kende:

https://seekingalpha.com/article/4566545-super-micro-computer-super-financials-and-undervalued

IDC indsamler og udgiver (tilsyneladende betalt?) overvågning af servermarkedet, jeg fandt et gratis uddrag fra en udgivelse. Super Micro var omkring tredje kvartal af 2021 den femtestørste leverandør af serverenheder målt på volumen, men disse data er ved at være ret gamle. Under alle omstændigheder er der en lille smagsprøve til de markedsinteresserede her:

https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS48221821

For mig er det stadig lidt af en gåde, hvad der gør Supermicros racks bedre end konkurrenternes tilsvarende, men resultaterne taler for sig selv. Jeg må indrømme, at en mere præcis forståelse af hele firmaets udbud stadig er lidt uklar. Jeg fremhæver nogle udpluk fra den seneste kvartalspræsentation Q1/23, som findes bag linket nedenfor. Bemærk det afvigende regnskabsår, der slutter i juni.

https://s25.q4cdn.com/632471818/files/doc_financials/2023/q1/Earnings-Deck-Q1FY23-Final.pdf

Supermicros markedsbestemte vækst har tilsyneladende svinget på kvartalsbasis mellem -10 % og 20 % i de seneste år, men SMCI har skilt sig ud fra branchens gennemsnit og bragede igennem med en beskeden vækst på 80 % i sidste kvartal.

En væsentlig del af salget er komplette systemer (Complete systems), men dette nye segment “Total IT Solutions” vokser med lynets hast og ser ud til at være den fremtidsorienterede komponent. Jeg ved dog ikke helt præcis, hvad forskellen på “complete systems” og “total IT solutions” er; begge ser ud til at omfatte blandt andet hele racks.

Produktionskapaciteten øges markant, og indtil videre ser den nuværende kapacitet også ud til at skalere godt. Der findes produktionsfaciliteter i hvert fald i USA, Taiwan og Holland, og der er tilsyneladende nye åbninger på vej i Mexico og Malaysia.

Så er der tal-siden, som vækkede min interesse. For det første har firmaets værdiansættelse på godt $4 milliarder først lige løftet Supermicro op i mid-cap-kategorien, hvilket angiveligt stadig er under radaren hos det brede investorkorps. Selvom vi her undersøger et (aktie)marked, der er mere fremmed for mig, ville jeg vove at gætte på, at privatinvestoren stadig har en fordel, før de store penge eventuelt fatter interesse senere. Kursen er ganske vist allerede vågnet, men set i lyset af multiplerne er vi stadig i den afslappede ende, især efter amerikanske standarder. P/E TTM ser ud til at være omkring 10, og P/E med 2022-resultatet er 15,7.

Tallene er vokset støt og hurtigt det seneste år, og i hvert fald det seneste år er gennemsnittet af guidance også blevet overgået regelmæssigt. Om det så er kutyme, eller om markedet også overgår de interne forventninger, skal være usagt. Anyways, især EPS er vokset helt vildt i takt med, at marginerne har udviklet sig, og der er ingen ende i sigte.

Pengestrømmen vendte i sidste kvartal kraftigt til plus. Uoverensstemmelsen mellem den tidligere pengestrøm og resultatet burde undersøges nærmere, men mit eget gæt går på investeringer. Balancen virker dog sund.

Prognosen er ren guf for markedet. Omsætningen for det nuværende regnskabsår er guidet til $6,5 – $7,5 milliarder dollars ($5,2 mia. FY2022) og en solid EPS på $9 – $11,30 ($5.65 FY2022), som allerede er blevet hævet markant fra Q4/21-guidance på “At least $7.50”.

Som en mere langsigtet guidance har den administrerende direktør i årsrapporten for 2021 talt om at nå en omsætning på $10 mia. inden for en tidshorisont på 3-5 år. Annual report kan findes her:

https://s25.q4cdn.com/632471818/files/doc_financials/2021/ar/154013_PROOF-ONLY_DY_lo-res_Revised-Letter.pdf

Man må formode, at udbyttepolitikken vil behage de fleste her på forummet; Super Micro Computers har aldrig udbetalt udbytte i sin historie. Der var ikke umiddelbart nogen væsentlige nævnelser af aktietilbagekøb, selvom der i august sidste år var en nyhed om et tilbagekøbsprogram på $200M, som er gældende indtil januar 2024.

Til sidst lidt videomateriale, jeg fik ikke rigtig fat i noget specielt fra disse, men man får lidt en fornemmelse af Supermicros grundlægger og CEO. En ret afslappet fyr, der optræder på lige fod med AMD’s CEO; personligt giver hans stærke accent mig dog indimellem udfordringer med at tyde, hvad han siger. Grønne værdier er meget i fokus, især i form af energieffektivitet, men i tilfældet med servere oversættes dette jo direkte til hård valuta i form af en lavere elregning og lettere implementering af køling.

16 Synes om

Godt, tak @tonimerkki for at grave i det. Det kan betale sig for os at grave videre, da der er indikationer på, at selskabet følger med tiden. F.eks. går energieffektivitet, kvalitet og effektivitet hånd i hånd. Vi må fortsætte undersøgelserne. Selskabet prissættes som en generel isenkræmmer, dvs. markedet har heller ikke fundet den såkaldte ekstra finesse ved selskabet endnu, hvilket betyder, at man kører med sikre P/E-tal.

4 Synes om

var også den eneste, jeg kunne læse med gratis login, et kig værd for dem, der lærer firmaet at kende

Hvis man slår JavaScript fra i browseren, kan man læse Seeking Alphas artikler uden login. Det vil sige, man går først ind på artiklen, deaktiverer derefter JavaScript i browserens indstillinger og opdaterer siden.

10 Synes om

Det, jeg postede i NVIDIA-tråden, passer lige så godt her. Når de store bygger metaverser, producerer Supermicro komponenter og løsningspakker skræddersyet til kundernes behov.

Jeg må sige, at jeg virkelig begynder at blive begejstret for denne case. Her er lidt flere observationer, som jeg har samlet mig, mens jeg har lært firmaet at kende, i håb om at det kan hjælpe med at sætte gang i diskussionen (OBS! hovedsageligt baseret på internetdiskussioner, ikke fakta):

Jeg har gravet i diskussioner på Reddit om Super Micro som serverproducent. Brugere af SMCI’s produkter ser tydeligvis produkterne som værende af høj kvalitet og frem for alt billige. Der ser ikke ud til at være en eneste klage over udstyrets kvalitet; det ses som værende på højde med behovene hos selv de mest krævende/største datacenterkunder. I homelab-diskussioner fremhæves udstyrets støjniveau som det eneste minus.

Priserne kommenteres til at være groft sagt halvdelen af priserne hos andre leverandører af datacenterudstyr (HPE, Dell, Lenovo). På bagsiden af medaljen, i hvert fald i 8-10 år gamle diskussioner, klages der over manglende support; i det mindste i det sidste årti har Supermicro fokuseret på at sælge udstyr som “white box”, dvs. uden support. I sidebemærkninger ynder folk at prale med, at man som modvægt til den manglende support bare kan købe en ekstra tilsvarende enhed til lageret, og indkøbet vil stadig være billigere end hos de større producenter. Der er formentlig sket en udvikling i udbuddet af support, men det får stadig ikke meget ros. Den manglende support erstattes tilsyneladende normalt af datacenteroperatørens eget DC-supportpersonale og en stabel reservedele.

En faktor, der fremmer det enkelte apparats konkurrencefordel, kom også frem. Supermicro bygger deres løsninger plug’n’play-parate og uden vendor lock-in, mens konkurrenterne tilsyneladende leverer et puslespil og desuden låser deres produkters indmad til udvalgte komponenter. Jeg ved ikke, hvor vigtigt dette er for kunderne, men i diskussionerne værdsættes denne filosofi. Desuden er Supermicros rack-enheder formentlig lettere at reparere, dvs. de komponenter, enheden indeholder (i eksemplerne hovedsageligt strømforsyninger), kan udskiftes. Når nok komponenter i en konkurrents enhed går i stykker, plejer man tilsyneladende at udskifte den med en helt ny.

Indtil videre er jeg ved at være overbevist om den tekniske kvalitet af SMCI’s produkter; de er uden tvivl meget konkurrencedygtige på markedet for datacenterudstyr. Driverne for det ændrede marked og den forventede vækst mangler stadig at blive kortlagt helt, men de er tydeligvis relateret til Supermicros transformation fra hardwareleverandør til løsningsleverandør (eller endda serviceleverandør?). Store organisationer, og tilsyneladende især dem, der beskæftiger sig med massiv GPU-beregning, værdsætter egne datacentre og endda private cloud, hvor kontrollen over beregningskraften er helt i egne hænder, og infrastrukturen kan konfigureres til egne behov. GPU-beregning købt i public cloud er også rasende dyrt, og onprem-løsninger viser sig let at være billigere end selv en public cloud-mulighed, der afregnes per brugsminut. Der findes i hvert fald mange success stories fra disse cases:

Disse success stories ser også ud til at bygge hele virksomhedens retning, hvor et vigtigt udbud fra Supermicro er bygget op omkring færdigdesignede, byggede og testede supercomputermiljøer (HPC). Et andet fremtrædende udbud er cloud-løsninger, både public cloud og private cloud, som Supermicro tilsyneladende bygger/tilbyder færdige løsninger til, hvis konkurrenceevne man dog ikke rigtig kan sige noget om endnu.

En helt separat observation mere fra Glassdoor. Man skal tage disse anmeldelser med et vist forbehold, men der kan findes interessant information i kommentarerne:

https://www.glassdoor.com/Reviews/Super-Micro-Computer-Inc-Supermicro-Reviews-E7993.htm

Supermicros bedømmelser er ikke prangende, og et kig på de åbne kommentarer afslører, at de største problemer ligger i ledelsen, lange arbejdsdage og lave lønninger. Den administrerende direktør får ikke specielt meget kritik, men den gammeldags senior management får virkelig høvl; micromanagement og politisering(?) værdsættes ikke (der nævnes også “Asian culture” og “Chinese culture”). Jeg må sige, at firmaet også i sin fremtoning virker lidt slidt; uden tvivl ville en form for foryngelse af ledelsen være på sin plads set fra mange medarbejderes synspunkt.

Og endnu en lille bemærkning om direktørens udtalelser. Jeg gennemlæste direktørens kommentarer i firmaets årsrapporter fra 2014 - 2021 (der var ikke rapporter for alle år), og jeg tør godt sige, at den nuværende optimisme i hvert fald i Charles Liangs udtalelser er på et nyt niveau. Manden har også i tidligere år været tilfreds med firmaets retning og udvikling, men følgende kommentar fra 2021-rapporten er helt ny sammenlignet med tiden før covid.

My optimism regarding Supermicro’s future, and our ability to achieve growth well above industry averages has never been greater. My confidence in our ambitious long-term vision and strategy of achieving $10 billion in annual sales along with increased profitability over the next 3-5 years is stronger and appears to be happening faster than it was planned.

Heldigvis er billedet ved siden af direktørens hilsen nu om dage et normalt portræt, og man benytter sig ikke længere af stilen fra 2014 – 2015 :grin:

5 Synes om

Ja, for mig virker virksomheden rent kulturmiljømæssigt som en tidsrejse tilbage til 80’ernes IT-huse. Det, som @tonimerkki nævnte om, at service er blevet erstattet af fleksibel tilgængelighed af reservedele, kan også betyde fleksibilitet i de kommende års kapløb, når datacentre skal udrustes til at være endnu mere effektive og grønne. Man skulle tro, at de større spillere måske endda ville ønske at købe denne “isenkræmmer”. Og det er altid et godt tegn, når direktøren er oprigtigt begejstret for sin virksomheds produkter.

Selskabets Wikipedia-side fortæller om historien. Hvad skal man tænke om dette?

Den 4. oktober 2018 offentliggjorde Bloomberg Businessweek en rapport, der citerede unavngivne virksomheds- og regeringskilder, som hævdede, at den kinesiske befrielseshær havde tvunget Supermicros kinesiske underleverandører til at tilføje mikrochips med hardware-bagdøre til deres servere. Rapporten hævdede, at de kompromitterede servere var blevet solgt til amerikanske regeringsafdelinger (herunder CIA og forsvarsministeriet) samt leverandører og mindst 30 kommercielle kunder.

I februar 2021 rapporterede Bloomberg Business, at Supermicro var blevet kompromitteret siden 2011, og at den amerikanske efterretningstjeneste holdt det hemmeligt for at indsamle efterretninger om Kina og kun advarede et lille antal potentielle mål.

I november 2021 vandt et joint venture mellem Super Micro Computer og Fiberhome Telecommunication Technologies en kontrakt om at levere servere til Xinjiang Bingtuan til ‘offentlige sikkerhedsformål’, hvilket er forbundet med undertrykkelsen af den uighuriske etniske gruppe og opførelsen af et overvågningssystem i provinsen Xinjiang.

Den 21. december 2021 anklagede Washington Post sammen med de russiske dissidentforfattere Andrei Soldatov og Irina Borogan selskabet for at levere 30 servere til kontrolcentret i Moskva til internetcensur i Rusland.

4 Synes om

I verdenspolitikkens turbulens er der en risiko for skandaler.

SMCI er også en aktie, der er hypet af Investor’s Business Daily og CANSLIM-investorer, og den er helt sikkert på manges overvågningsliste på den anden side af Atlanten. På trods af al hypen har aktien handlet sidelæns i et par måneder. Vi holder øje med, om den tager fart, hvis markederne generelt forbedres, eller hvis der kommer positive nyheder.

Investor’s Business Daily:

2 Synes om

Ja, for mig virker virksomheden rent kulturmässigt som en tidsrejse til 80’ernes IT-huse

Synes du, det er en god eller en dårlig ting?

Jeg har selv ret positive erfaringer med Superos produkter og firmaet fra mit såkaldte dagsjob. Lige præcis den form for no-nonsense-tilgang, som der findes alt for lidt af i branchen. Konkurrenterne HPE og Dell virker som betydeligt mere besværlige serverleverandører fra kundens synspunkt, selvom de alle har deres gode sider.

Hvad angår selve virksomhedens fremtidsudsigter, kan jeg hverken sige ja eller nej.

2 Synes om

Det er godt, hvis vi kan få lidt erfaring med hardwareleverandøren ind i tråden! Kan du uddybe dine tanker om forskellene mellem leverandørerne, eller kommentere på de observationer fra Reddit-brugere, som jeg har fremhævet ovenfor?

Af ren nysgerrighed, findes der support til Supermicros udstyr i Finland fra firmaet selv eller via en mellemmand?

2 Synes om

Godt spørgsmål. Jeg mener, at de “80’ere” stadig afspejles i kursen, hvilket betyder, at selskabet måske ikke anses for at være helt stuerent af alle investorer. Hvis selskabet begynder at udvikle og modernisere sin ledelse og opbygge tjenester, vil det sandsynligvis øge efterspørgslen på aktien, og værdiansættelsen vil stige. Så fra en investors synspunkt er det måske snarere en god end en dårlig ting.

1 Synes om

I går var der et ret grimt candle (det med den lange hale) i SMCI, og den er fortsat turen nedad i dag, sandsynligvis på grund af en aktivistinvestors short-rapport. Er i skrivende stund faldet 14,5 % fra toppen den 9.1.2023.

Jeg kender ikke det pågældende aktivist-investeringsselskab nærmere, men i det mindste følger Hindenburg Research og Jim Chanos dem på Twitter. Nogen, der er bedre til årsregnskaber og balancer, kan sikkert drage konklusioner ud fra anklagerne.

https://twitter.com/sprucepointcap/status/1612812137092550657?s=20&t=Pm_s3T7xrpMAy-pbuZ0WnQ
https://twitter.com/sprucepointcap/status/1612813899597766661?s=20&t=Pm_s3T7xrpMAy-pbuZ0WnQ
https://twitter.com/sprucepointcap/status/1612815146849550338?s=20&t=Pm_s3T7xrpMAy-pbuZ0WnQ

Lav jeres egen research, men jeg postede det bare her, så ingen overser det.

6 Synes om

Så kom skandalen endelig. Det skete for anden gang for mig inden for et år; sidste forår kaldte Scorpions Capital IonQ for et svindelnummer. Den shorter kan knap nok styre sig, når han taler om en ”latterlig” måde at manipulere på.

”80’erne” er sådan her. Vi er ikke salonfæhige endnu. Lad os se, hvad der sker. Men det er et modigt træk at shorte nu, hvor rentestigningerne begynder at flade ud, og økonomien heller ikke rigtig ser ud til at tippe over i en recession. Kommer der mon et short squeeze på et tidspunkt?

1 Synes om

Hold da op, jeg havde ikke gættet på, at min egen anti-Midas-berøring havde så meget slagkraft, at en entry foretaget i går ville vække en stor short-aktivist allerede dagen efter :joy:

Mine egne evner rækker ikke til at tolke amerikansk regnskabsførelse, så her venter jeg mest med interesse på mulige modspil til short-rapporten. Selve Spruce Point Capital ser ud til at være en stor spiller i shorting-miljøet; hvis man googler, finder man historier fra flere år om succesfuld shorting.

Interesserede kan downloade hele short-rapporten her:

Rapporten i PowerPoint-format er ret tung læsning, men tilsyneladende er dette et resumé / hovedtesen:

På Twitter blev der allerede gjort lidt nar af at bruge en tre år gammel begivenhed (som markedet kender til) som “short-brændstof”, men uden tvivl vil den sag være ny viden for mange private investorer, herunder mig selv. Den gule boks indeholder heller ikke tilnærmelsesvis alt indholdet i rapporten; der er (måske berettiget, ærgerligt at jeg ikke er så god til talgymnastik) tvivl om resultatets konvertering til kolde kontanter samt andre regnskabsmæssige pointer.

Problemer med regnskabsførelsen og SEC er tydeligvis alvorlige hændelser og øger i hvert fald min egen vurdering af casens risikoniveau. Nogle af argumenterne for det negative synspunkt trækker dog lidt på smilebåndet, da rapporten også fremhæver følgende ting:

• SMCI appears to now be targeting larger customers, which carries with it greater risks such as bigger discounts and margin concessions along with worsening payment terms. (SMCI ser nu ud til at målrette sig mod større kunder, hvilket medfører større risici såsom større rabatter og margenindrømmelser sammen med forringede betalingsbetingelser.)

• Downside-risiko på 40–50 % (fair value $42,39–$50,86) er baseret på en statisk fastsættelse af udelukkende EV/Sales-multiplen til gennemsnittet for årene 2018–2022 (dvs. EV/S 0,35x–0,40x). I tabellen, der præsenterer sammenlignelige selskabers værdiansættelse, og hvor den nuværende høje EV/S-værdiansættelse vækker forfærdelse, ses det også, hvordan SMCI’s EV/EBITDA er lavere end gennemsnittet for sammenligningsgruppen.

Short-rapporter er et ret fremmed koncept for mig, men det føles ikke som om, der er blevet samlet så meget materiale omkring denne sag, som der normalt er i disse tilfælde. På baggrund af Spruce Point Capitals track record følger jeg dog selv nøje med i markedets reaktion / kommentarer og holder i det mindste købsknappen skjult i et stykke tid.

5 Synes om

Der er dukket et par modsvar til short-rapporten op via Twitter, hvor man primært er endt med at bakke op om frygten for Metas svækkede betydning for SMCI’s vækst. På Seeking Alpha har en tilsyneladende ret fornuftig(?) skribent, Jeremy Blum, givet følgende modsvar:

https://seekingalpha.com/article/4569052-rebuttal-to-spruce-point-capital-short-report-on-super-micro

Forfatterne til de modsvar, der fremhæves i de vedhæftede tweets, er næppe særligt kendte – i det mindste virker skrivestilen ikke overbevisende – men lad os dele dem alligevel:

https://twitter.com/CVCResearch/status/1612948578598793217?s=20&t=4ijd7z4Sjpc-DOHV6chxJQ

https://twitter.com/CVCResearch/status/1612948583107661825?s=20&t=hTy-KJCk9uHGtKZda5jqIA

2 Synes om