Nokian Panimo - mission: at gøre tørst til en nydelse

Der skulle ikke ventes længe. Selvom kursen ikke nødvendigvis skyder i vejret lige nu, er det rart, at den massive salgsordre i den øvre ende af salgssiden er blevet absorberet.

Interviewet lavet af @Karo_Hamalainen var godt og bragte ny information, selv for en investor som mig, der ellers synes at følge selskabet ret aktivt.

Selvom vi ikke er til en digtoplæsningskonkurrence, bed jeg som sædvanlig mærke i både ordene og udtryksformen. Efter min mening talte den administrerende direktør endnu stærkere om produktionen af alkoholfri øl, og derfor tænker jeg, at en investering i udstyr til alkoholfermentering/fjernelse meget vel kan være et projekt i den nærmeste fremtid. Opstart af produktionen tager selvfølgelig sin tid, så vi taler ikke om produktlanceringer lige med det samme.

Uden for interviewets temaer gætter jeg på, at anskaffelsen af solpaneler også kan komme på tale hurtigere end ventet. Så vidt jeg forstår, er deres effektivitet forbedret markant, og ændret lovgivning skaber også sit eget pres. Nokian Panimo opererer vist også inden for Elenias eldistributionsnet, hvilket som bekendt er en dyr affære. Rentabilitetsberegningerne taler derfor mere for investeringen, end hvis fabrikken for eksempel lå på Tampere-siden.

11 Synes om