[quote="Lexus, post:1874, topic:73687"]\nOg samtidig opfordrer jeg alle til at tænke over situationen således, at hvis Nokias IP- og optiske division opnår hype, hvad det så kunne betyde for aktiekursen, og lægge nogle planer i den anledning. Og på den anden side, hvad der kunne ske, hvis AI-RAN samtidig opnår stor opmærksomheid. Jeg har selv gjort mig sådanne tanker for fremtiden. Det vil sige, jeg har fastsat visse niveauer, hvor jeg vil sælge, hvis de niveauer nås.\n\n[/quote]\n\nAt trække det mobile og de faste netværk samtidigt er en del af min egen investeringstes. Dette burde ske mellem 2028-2032, eller måske sker det aldrig, men Mobilen bliver prissat anderledes. Nvidia er dog med i Mobilen og de faste netværk (inklusive alt, der udnytter lys eller ethernet), men Nokia klarer sig også rigtig godt på egen hånd. Nokias investeringer i USA kan være relateret til en tese om, at Nvidia overvejer, om det kan gøre Nokia til en del af sin infrastruktur og de tiltag, der skal til for at føre det ud i livet.\n\n“explore opportunities to incorporate Nokia’s data centre switching and optical technologies in NVIDIA’s future AI infrastructure architecture.”\n\nAlt dette selvfølgelig under forudsætning af, at erobringen af markedsandele i datacentre og andre faste netværk fortsætter, og at flere operatører er interesserede i Nokias Mobile løsning. I overgangsperioden fra 5G til 6G vil Nokia helt sikkert have et rigtig spændende alternativ med alle sine muligheder, og Nvidia.\n\nHvis jeg uofficielt måtte forhøre mig, ville jeg måske spørge, hvad du selv mener er et passende salgsniveau? Du gik efter min mening for tidligt ud sidst, men du fik helt sikkert et godt afkast ud af det, da du fik købt ind igen billigere.
4 Synes om