Nokia's forudsigelseskonkurrencer (kun deltagelse i konkurrencen i

Vi har traditionelt kun haft Nokias prognosekonkurrence på Facebook, men vi lægger den også her på forummet.

I denne tråd kan du deltage i konkurrencen ved at indsende din egen prognose for Nokias ikke-IFRS-driftsresultat. Anden diskussion om Nokia foregår normalt i dens egen tråd her. Jeg lukker tråden mellem regnskabsperioderne.

Svar i kommentarfeltet med din egen prognose for Nokias driftsresultat (ikke-IFRS-tal) for andet kvartal, som offentliggøres fredag, med en nøjagtighed på en million euro. Den mest præcise prognose vil igen modtage et års abonnement på Inderes-analyser (værdi 200€).

Her er baggrundsinformation til støtte for prognosen:

• Analytikernes gennemsnitlige prognose for resultatet er 304 millioner euro, og prognoseintervallet er 76-435 millioner euro. Vores analytiker Mikaels prognose er 237 millioner euro.

• I andet kvartal 2019 var driftsresultatet 451 millioner euro. Dette var dog et usædvanligt stærkt kvartal.

• Nokia har forudset, at de negative virkninger af coronavirus især vil ramme andet kvartal 2020.

Send dit svar til kommentarfeltet senest fredag den 31. juli kl. 07.00. I tilfælde af uafgjort vil alle lige præcise prognoser blive belønnet. Vinderne vil blive underrettet senest den 3. august 2020. Ved at deltage i konkurrencen accepterer du disse betingelser.

En mere detaljeret forhåndskommentar til resultatet kan findes her https://www.inderes.fi/fi/uutiset/nokia-q2-perjantaina-luvassa-tuntuva-pudotus-edellisvuodesta

5 Synes om

123 mio. euro… lad os sætte den i plus, selvom jeg også overvejede et minus… :smiley:

dejligt, at konkurrencen kom hertil… det har jeg ønsket mig for underholdningsværdien! :slight_smile:

1 Synes om

Mit gæt er 202 MEUR (ikke-IFRS) driftsresultat :slight_smile:

Resultat på plus 301 mio. euro

201M€ var det første tal, der faldt mig ind :thinking:

194 mio. EUR plussaaaaaaaa

Lad os være optimister. +320M€

Cirka +244 mio. EUR

Et plus på 185 millioner euro

Det må være 225m€

Måske +187 mio. EUR

+345 MEUR :woozy_face:

+198 mio. EUR, mit eget gæt.

Saaks laittaa saman kuin tj?? Nå, for en sikkerheds skyld, lad os give den en million ekstra, altså 238mEdvard.

Onkel Masse, FA, mon vindergenet eksisterer, hmmm :thinking:

+274 mia.
… .

+200 mio. EUR :slight_smile:

Plus 285 mio. EUR

+135 mio. EUR

Baseret på Nokia-tråden har der været en masse salg, men alt har virket som småpenge :smiley:

132, ret sikker info :smiley:

57 mio. EUR. Bordet renses for kedelige engangsposter til næste CEO. Det er godt at lægge skrammel i Surn-flyttekassen…

3 Synes om