Nimbus Group AB

Lad os notere datoen og se, om man om et par år stadig kan få Nimbus for 20 kroner :sweat_smile: Den vækst på det amerikanske marked er dog så stærk, at jeg tror, hele markedet (og Nimbus’ resultat) vil vende til en opadgående tendens allerede næste år. Hvornår kursen “frontrunner” (eller følger) denne vending, må tiden vise.

På det tidspunkt, hvor jeg var bearish her, blev mine indlæg flagget og fjernet, fordi budskabet ikke faldt i god jord. Nu er de par år gået, og man kunne have fået Nimbus for en tier, hvilket så ud til at være bunden (muligvis) omkring november 2025. Resultatet blev offentliggjort i starten af sidste måned, og vi var i minus. Group Beneteau, Brunswick for eksempel er hele tiden i plus og endda ikke dårligt, Beneteau siger, at markedet er ved at komme sig, og mange bådmodeller er allerede udsolgt, selv for 2027, selvom de ikke oplyser produktionsmængder pr. model offentligt. Så hvis man tror, at bådmarkedet er ved at komme sig, som franskmændene siger, kan der også være en købsmulighed under udvikling i Nimbus… eller måske ikke.

Grok fortæller:

De seneste oplysninger om ejerstrukturen (februar 2026):

• R12 Kapital (hovedejer) ≈ 38,3 % – den største enkeltstående ejer, svensk kapitalfond/familievirksomhed.

• Celox Holding AB (ofte forbundet med Jonas & Christina af Jochnick Foundation) ≈ 11,4 %.

• Håkan Roos / RoosGruppen ≈ 10,45 %.

• Fort Cambridge Investments S.A. ≈ 6,7 %.

• Nordnet Pensionsförsäkring ≈ 4,3 %.

• Andre institutionelle og mindre investorer (f.eks. ODIN Fonder, Omnets Holdings osv.) udgør resten.

Selskabet har bl.a. foretaget rettede emissioner og tegningsretter (f.eks. 2024-2025), hvor R12 Kapital og Celox har været de største forpligtede og garanter.

3 Synes om