Nightingale Health - Nyt blod på børsen

En interessant børsnotering er på vej.
Forumets sværmintelligens vil sandsynligvis få meget ud af denne IPO inden udbuddet!
Ikke en imponerende omsætning, og der er underskud på dette tidspunkt.
Firmaet har dog allerede indsamlet 8,8 MEUR i januar 2021 før denne IPO!

Om Nightingale

Nightingale tilbyder en sundhedsdataplatform, der opdager sygdomsrisiko. Med sin sundhedsdataplatform forbinder virksomheden sundhedsaktørers tjenester med enkeltpersoners behov for forebyggende sundhed. Derudover giver virksomhedens sundhedsdataplatform enkeltpersoner mulighed for at træffe bedre foranstaltninger for at forebygge sygdomme ved at give dem adgang til information om sygdomsrisiko.

https://www.finder.fi/Konsultointipalvelut/Nightingale+Health+Oy/Helsinki/yhteystiedot/437765

https://nightingalehealth.com/news/uusi-rahoitus-leena-niemisto-hallitukseen

37 Synes om

Hej @Viktor_C

Dette kunne være af interesse for dit life science-team :slight_smile:

19 Synes om

Er Aston interesseret i en IPO-analyse her? :smiley:

23 Synes om

Omsætningsvæksten ser lovende ud, og i 2020 kan jeg inden for denne branche acceptere corona som en fordybning. Det er sandsynligvis også en af grundene til hele denne børsnotering. De søger større penge. Jeg er nødt til at læse det oplæg, og her er nogle ting, man bør være opmærksom på:

  • Er stifterne ved at exit’e, eller bliver de stadig en stor del af det?
  • Hvad er ejernes lock-up-periode efter børsnoteringen?
  • Omsætningen vokser, men resultatet, driftsresultatet og driftsindtjeningen (EBITDA) dykker drastisk i samme tempo. Hvornår er der vurderet en mulighed for break-even?
  • Generelt set, er der i denne IPO allerede priset løfter fra 2025 ind i vurderingen, eller er det muligt at komme med billigt, dvs. en attraktiv risiko kontra belønning (risk vs. reward)?
9 Synes om

Nightingales CEO Jari interviewes.

10 Synes om

Bemærkede du også de små minustegn foran disse tal, min ven? De absolutte værdier har udviklet sig pænt, men i 2017 var underskuddet 500k, derefter 2,6 mio., og nu i 2019-2020 er underskuddet ca. 4 mio.

Så med corona er resultatet faktisk blevet forbedret, ikke forringet. Og før det var perioderesultatet ikke vokset. Ikke at casen udelukkende skal baseres på dette, men du ser ud til at være startet i den forkerte retning.

10 Synes om

Det er sandt, jeg skulle have kommenteret, at omsætningen stiger, men resultatet og driftsresultatet falder :smiley: Sådan går det nogle gange, når man skriver hurtigt.

3 Synes om
  1. Jeg læste det igennem, og de nuværende ejere sælger ikke.
  2. Ejerskab under 2,5 % giver en karantæne på 180 dage. Hvis ejerskabet er over 2,5 %, er karantænen 360 dage.
  3. Der blev efter min mening ikke talt om break even.
  4. Prisen blev ikke diskuteret.
1 Synes om

Jeg blev interesseret og bestilte en blodprøve fra Nightingale. Prisen var rimelige 109 € (kan dette mon trækkes fra i skat?), og inkluderer 2 blodprøver. Registrering og booking af testen var ret nemt på Nightingales hjemmeside, godt! Nightingale har dog i øjeblikket kun ét teststed på en lidt afsides beliggenhed i Pikku-Huopalahti, Helsinki. Der var tider hver uge, men på ret tilfældige dage. Efter tidsbestillingen gik jeg videre til at downloade appen. Det fik dog vækkeurene til at ringe en smule, at der kun er +500 downloads i Google Play-butikken nu, men på den anden side er firmaet også kun i sin begyndelse. Jeg tænkte at skrive mere her om mine oplevelser, når jeg får taget blodprøverne, og resultaterne er kommet.

67 Synes om

Aktierne vil blive udbudt til erfarne og institutionelle investorer i Finland, Sverige, Danmark og internationalt (med undtagelse af USA) samt til offentligheden i Finland, Sverige og Danmark. I Danmark og Sverige er aktierne kun tilgængelige for Nordnets kunder.

Dette garanterer en mange gange overtegning.

1 Synes om

Ja, jeg kunne godt finde på at investere i en markedsværdi på 15-20 mio. EUR. Det afhænger naturligvis stadig af investormaterialet og hvor meget ledelsen lover i vækst.

1 Synes om

Jeg blev allerede interesseret på grund af Alan og navnet. Dette er tydeligvis en fremtidig multibagger. Hvis valuation ikke er helt vanvittig, tager jeg minimumsbeløbet, man kan få fra nuværende IPO’er, og så græder jeg på forummet, for fanden. Lad os se, hvilke materialer der kommer derfra, der er en let interesse.

7 Synes om

Endelig et ordentligt udbud, når der indsamles 100 millioner euro i bruttomidler, så overtegningen er nok ikke så slem :sweat_smile:

1 Synes om

IPO-side her, prospekt mv. kommer derind

https://nightingalehealth.com/ipo

7 Synes om

Kolesterol- og sukker måling i den fysiske verden, resultater og health score i appen. Dette er et rigtigt gennembrud. Multibagger ingredienser :check_box_with_check:

7 Synes om

Nightingale Health (indtil 2017 Brainshake Oy) har tidligere rejst en del finansiering.

Der er kommet mindst over 20 mio. euro i egenkapitalfinansiering. F.eks. er Crunchbase’s estimat 24,5 mio. euro: www.crunchbase.com/organization/nightingalehealth/company_financials

22 Synes om

Sådan i 2017:

“Nightingale Health har til hensigt at erstatte alle blodprøver udført i verden til diagnosticering af diabetes eller hjerte-kar-sygdomme.”

“Vores vision er, at vi er i gang med at skabe en helt ny finsk virksomhedshistorie. Vi sigter mod milliardklubben og har til hensigt at komme der hurtigt”

Man kan i hvert fald ikke beskylde dem for beskedenhed. :thinking:

20 Synes om

Når selskabet rejser 100 millioner i kapital, ville markedsværdien efter børsnoteringen, helt ud af den blå luft, være i størrelsesordenen 300-500 millioner euro. Jeg vil gætte på, at det i hvert fald er i den rigtige retning, da ejerne næppe vil acceptere en udvanding på 50 %. Multiplerne er derfor sådan, at modellering skal udføres baseret på en form for TAM (Total Adresserbart Marked).

“Bruttoindtægterne fra de nye aktier, der skal udstedes, forventes at være ikke mindre end ca. EUR 100 millioner og vil blive brugt til at støtte selskabets vækststrategi ved at styrke selskabets internationale ekspansion, herunder investeringer i udvidelse af laboratoriekapaciteten, salg og marketing samt F&U (Forskning og Udvikling) relateret især til hjemmeblodprøver og udvidelse af databaser vedrørende forudsigelse af sygdomsrisici.”

6 Synes om

Interessant virksomhed, der rider på trends, som kun ser ud til at blive stærkere. Aldres befolkningen i hvert fald i Vesten ikke, og bliver de ikke hele tiden federe, hvilket betyder, at efterspørgslen efter sundhedsteknologi er i konstant vækst. Jeg kan virkelig godt lide deres ambition :sweat_smile:

11 Synes om