Børsnoterede selskaber inden for forebyggende sundhedspleje

Er der virksomheder i denne branche på europæiske børser? Den indenlandske sundheds- og socialsektor (sote-sektori) og selv Sitra ser ud til langsomt at vågne op til dette. Puhti gør noget i den retning, men er ejet af Mehiläinen, altså ikke børsnoteret. Novo måske lidt i den retning, men det er et medicinalfirma. Jeg leder primært efter virksomheder inden for laboratorie-/billeddiagnostisk teknologi eller anden teknologi end virksomheder, der har udviklet/bruger medicin. Ifølge en artikel fra et år siden ville det globale marked for forebyggende “screening and chemotherapy” alene vokse fra 250 mia. til 600 mia. inden 2032. Preventative healthcare market expected to hit US$605.3 billion by 2032

Lige fra hjemmebørsen:

2 Synes om

Jovist, den er gået min næse forbi. Minder det stadig for meget om Theranos?

Det er ikke videnskabeligt. Om det så kan vokse sig til en international storvirksomhed, målt i penge, er selvfølgelig et andet spørgsmål.

Jeg ved ikke, om Synlab ag ville passe her, jeg skal sætte mig ind i det.

Emnet kan tilgås på mange måder. I princippet ved alle, hvad man skal gøre: undgå rusmidler, spise grøntsager, motionere og sove godt. Lettere sagt end gjort. Folk er villige til at betale for enhver service, så længe de selv ikke behøver at gøre noget.

Jeg forstår, at dette ikke er helt, hvad trådstarteren søger, men jeg vil give mine 5 cent og foreslå kosttilskudsfirmaer. Med en lav værdiansættelse (inflationen har ramt disse hårdt) i Stockholm: Midsona og New Nordic Healthbrands…

2 Synes om