Relevante AI-spillere nævnt, NH er med.
Jeg ønsker ikke at styre aktiekursen, men mange kender ikke rigtig NG’s potentiale/historik. Jeg kender dette meget indgående, og derfor har jeg lavet dette AI-resumé. Mange tror, at virksomheden ikke laver noget som helst og bare sidder og spiser tacos på kontoret om fredagen. Det er værd at sætte sig ind i dette og overveje, hvilke muligheder her er? Jeg vil sige så meget, at jeg selv er en stor aktionær, og jeg forsøger ikke at manipulere på nogen måde, men blot fortælle sandheder, som mange ikke kender. Og jeg modtager gerne feedback på, om I ønsker disse AI-resuméer fra mig, eller om jeg skal stoppe med det samme. Jeg følger selv virksomheden meget tæt.
Nightingale Health: En global “Intel Inside”-revolution (Dybdeanalyse 2026)
Mange investorer ser stadig kun Nightingale som et finsk laboratorium. Sandheden er, at virksomheden har transformeret sig til et globalt operativsystem for forebyggende sundhedspleje, hvis teknologi verdens største aktører brander i deres eget navn.
-
Finland & Terveystalo: Massemarkedsanker
Terveystalo-samarbejdet er gået fra pilotfase til fuld skala.
Volumen: Over 200.000 finner er allerede blevet testet (status 11/2025).
Strategisk ændring: En ny aftale indgået i november 2025 udvidede testene fra erhvervssundhed til alle kundesegmenter. Dette gør Nightingales analyse til den “nye normal” i Finlands største private sundhedstjeneste. -
USA & Boston Heart (BHD): White Label-gennembrud
Dette er den vigtigste “skjulte” værdi for investoren.
Intet NG-navn: Som brugeren bemærker, integrerer Boston Heart Diagnostics (BHD) teknologien som en del af deres eget udvalg af diagnostik. Der er tale om en White Label-model, hvor Nightingale fungerer som “motoren” i baggrunden.
Anvendelse: BHD bruger teknologien specifikt til forebyggelse af hjerte-kar-sygdomme og diabetes på deres klinikker over hele USA. Dette fjerner behovet for, at Nightingale skal opbygge deres eget forbrugerbrand dyrt – de modtager royalties fra det salg, andre genererer. -
Asien: HealthIQ & FWD Insurance
I Asien er det lykkedes Nightingale at opnå det, som mange sundhedsteknologivirksomheder stræber efter: integration med forsikringsselskaber.
HealthIQ-brandet: I Singapore og Malaysia kendes produktet som HealthIQ (via Innoquest Diagnostics).
Forsikringsgiganten FWD: Samarbejdet med FWD Insurance, der blev offentliggjort i september 2025, er massivt. Forsikringsselskabet tilbyder testene til sine kunder som en forebyggende service (“FWD HealthyMe”). Når forsikringsselskabet betaler for testen, er volumenpotentialet hundredtusindvis af prøver. -
Europa & UK Biobank: Videnskabelig voldgrav
Nightingales teknologiske overlegenhed hviler på Europas massive datamængder.
UK Biobank: I november 2025 blev komplette metabolomikdata (metabolomiikkadatat) for samtlige 500.000 deltagere offentliggjort. Nightingale er den eneste virksomhed i verden, der har analyseret data af dette omfang. Dette gør deres algoritmer til de mest præcise globalt.
Aalborg Universitet (Danmark): En direkte serviceaftale på 2,4 millioner euro indgået i september 2025 er et konkret bevis på, at forskningsverdenen er villig til at betale store summer for NG’s data.
Egypten & MENA: Enigma Genomics-aftalen (01/2025) åbnede dørene til Saudi-Arabien og Egypten, hvor statslige sundhedsprogrammer søger skalérbare løsninger som Nightingales.
Investorresumé:
Hvorfor er 4,00 € realistisk?
Nightingale blev børsnoteret til 6,75 euro og har flere gange været over 4 euro-niveauet, mens kursen har søgt retning. Nu er situationen fundamentalt anderledes:
Kassebeholdning: Nettolikvider og kassebeholdning (ca. 48 mio. EUR) giver en stærk sikkerhedsmargin og muliggør investeringer uden frygt for konkurs.
Vækst: Virksomhedens mål for regnskabsåret 25/26 er en omsætningsvækst på over 50 %.
Analytikere: Markedskommentarer (f.eks. HelloSafe 2026) forudser en tilbagevenden til kursniveauer omkring 4,30 € inden udgangen af 2026, hvis den globale skalering fortsætter.
Sammenfatning: Nightingale er i øjeblikket “på udsalg” i forhold til sin globale strategiske position. Når volumenerne fra Boston Heart og FWD begynder at kunne ses på bundlinjen i løbet af 2026, vil 4 euro-niveauet kun være et delmål.
Hvis I betragter dette som manipulation, så giv endelig besked… Jeg har lagt det samme op på Shareville.
Hilsen til tråden,
Med hensyn til selskabsdækningen er der nyt om, at vi overdrager det primære dækningsansvar for Nightingale hovedsageligt til mig. Antti L fortsætter dog stadig med selskabet som støttende analytiker. Jeg er sikkert mere eller mindre bekendt for de fleste læsere, men for dem, der ikke kender mig, har jeg arbejdet hos Inderes i ~4 år som analytiker med fokus på life science-selskaber. Jeg har en baggrund i biovidenskab fra universitetssiden.
Baggrunden for skiftet er, at min navnebror fremover vil vægte udvikling af analyseaktiviteter og den internationale dimension endnu højere i sit jobindhold, hvilket tilsvarende betyder en lidt mindre mængde selskabsdækning. I min egen kalender har der derimod været plads til at tage lidt ekstra dækning ind ved siden af de nuværende selskaber.
Så jeg forventer, at dækningen vil fortsætte helt gnidningsløst.