Der er nu tusindvis af kryptovalutaer, og f.eks. Binance reklamerer med, at man kan handle over 500 kryptovalutaer gennem dem. Så jeg tænkte, at vi kunne oprette en portefølje-tråd til kryptovalutaer også.
Idéen med tråden er at give forummedlemmer idéer til kryptovalutaer, der er værd at undersøge, ved at fortælle, hvad der er i deres egen krypto-portefølje. Derudover er der en enorm mængde anerkendelse og ære til dem, der gider at skrive begrundelser for deres valg.
Min egen portefølje indeholder indtil videre kun en ubetydelig mængde Bitcoin og Ethereum, da de tilfældigvis er de to største og mest populære.
Under overvejelse, men stadig under undersøgelse, er Cardano, Polkadot og Chainlink.
2,1 BTC
5 ETH
200 Link
1k Cardano
20k Doge
100M Shiba
Dette er ikke nok til at nå månen endnu, men i dette bull-marked er porteføljen næsten allerede større end aktieporteføljerne. Forhåbentlig fortsætter det gode momentum. ETF-nyhederne fik åbenbart nogle mennesker til at købe op
Nogle Bitcoin (Bitcoin). Nogen, der kender sagen bedre, har allerede betalt indkøbsprisen for deres 3080 grafikkort et par gange. Vi fortsætter med at lege, indtil der ikke er flere købere, og legen ikke længere er rentabel.
Bitcoin, CRO, USDC og Nexo-konti. Bitcoin kommer via nicehash.com som mining-belønning, som jeg har vekslet til USDC for at udligne risiko. (På den måde får jeg helt sikkert betalt mine investeringer i grafikkort tilbage)
CRO er købt til crypto.com Visa-kortet, og Nexo er købt i den mængde, der giver den bedste indlånsrente for USDC på Nexo.io.
Edit: Links til de nævnte tjenester, hvis de ikke er kendte for alle.
ETH 30 %
ADA 24 %
MATIC 10 %
XRP 10 %
XTC 10 %
AMP 12 %
SHIB 4 %
Cirka.
Min portefølje er som en sparegris, altså taler vi om tankning for titier eller hundreder.
Jeg køber indimellem noget, der er faldet.
Måden, jeg vælger disse på, er ud fra, hvad der bliver talt meget om, så jeg skriver det ned og følger med i et købssted, jeg anser for passende.
ETH og ADA er nu de søjler, jeg læner mig mest op ad.
Procenterne bagefter er, hvordan jeg har tænkt diversificering. MATIC (MATIC) andelen af porteføljen er sandsynligvis større på grund af gårsdagens stigning.
ETH - Ethereum er den nuværende førende platform for smarte kontrakter og decentraliserede applikationer. Jeg har stor tillid til den.
BTC - Bitcoin er selvfølgelig i porteføljen, behøver jeg overhovedet at spørge.
LTC - Litecoin hænger med uden et større formål.
FTM - Fantom er en platform for smarte kontrakter og decentraliserede applikationer. En Ethereum-konkurrent, med af netop den grund, ikke alle æg i én (platform) kurv.
SOL - Solana er en platform for smarte kontrakter og decentraliserede applikationer. En Ethereum-konkurrent, med af netop den grund, ikke alle æg i én (platform) kurv.
AUDIO - Audius er en digital musiktjeneste, der kører på blockchain. En direkte konkurrent til Spotify og Soundcloud. Tanken er at skabe en direkte forbindelse mellem musikskabere og lyttere. Webgrænsefladen https://audius.co/ og en mobilapp er også tilgængelig.
NFTART - dette er en lottokupon til NFT-verdenen, fordi man skal være med der. Deres egen NFT-markedsplads https://www.enter.art/
SPORE / GMR (Gamer) / YUMMY - disse er rene lottokuponer
Fra største til mindste position: Ethereum, Bitcoin, Chainlink, Tezos, AAVE, Cardano, The Graph, Polkadot og Litecoin.
Jeg har solgt Litecoins stille og roligt, og positionen er allerede ret lille. Polkadot har også været på vippen, men lad os se, hvad der sker. Positionen er også ret lille der.
Min kryptoportefølje er meget koncentreret:
26K CRO
0,05 ETH
CRO til en værdi af 3500 € er staked for et Crypto.com metal Visa-kort, og resten opbevarer jeg i Supercharger.
Fordele ved Royal Indigo-kortet:
-10 % p.a. af CRO i rente for staking
-“Gratis” Spotify* (når Spotify betales med det nævnte kort, krediteres den samme værdi på 10,99 €/måned i CRO til Crypto.com-kontoen)
-"Gratis Netflix** (samme som med Spotify, dog krediteres maks. 11,99 €/måned i CRO)
-3 % cashback på kortkøb i CRO
-Adgang til lufthavns lounge, når du rejser - har jeg endnu ikke brugt
-Kortet er af metal og meget veludført, altså flot
Der er meget små mængder af nogle junkcoins, der hænger fast i state wars (tilstandskrige). Billedet viser dog omtrent andelene, hvilket betyder, at de største er tydeligt BTC og ETH. Der er også ret meget LTC, dels historisk. Dette fortæller ikke noget om mængderne som sådan, men snarere om EUR-vurderingen.