Jeg har (tror det er 22 nu) og har ret godt styr på dem. Dog er der sket en vis indsnævring og akkumulering af investeringer i visse virksomheder.
De største nu
- Talenom, suverænt
- Nokia, Revenio Group, QT
- Siltronic
- Kamux, Avidly, Nokian renkaat
andre bl.a. IT-service (Digia, Gofore, Vincit), plejefaciliteter, Verkkokauppa.com, Ramirent, Glaston, finans (Capman), IT-sikkerhed (F-Secure). Sanoma, Aspo, Efecte. Et par små, Enersense (-50%), og Basware har jeg købt lidt af, det giver sår i håndfladerne :). Der er stadig lidt Lehto, det er også sådan et sats.
Hvis jeg skal være ærlig, så har jeg en pantsat portefølje, som indeholder Uponor, Martela og Pihlajalinna og primært Nokia (men bortset fra Nokia repræsenterer de ikke min holdning i den pantsatte portefølje). Så er der også en lille smule Pantaflix.
Jeg vil vurdere, at punkterne 1-4 udgør ca. 70% af aktierne, så er der lidt i obligationer, og resten er kontanter.
Nogen ville måske sige, at det er et skjult indeks, men f.eks. maskinindustrien mangler derfra (undtagen Glaston, hvor smartglas også interesserer som en bonus). En del af dem er små, som ikke har den store betydning.


