Her kan du annoncere køb og salg af kryptovalutaer.
Jeg starter:
Køb af Cardano (ADA) i starten af januar
Her kan du annoncere køb og salg af kryptovalutaer.
Jeg starter:
Køb af Cardano (ADA) i starten af januar
Quant Network (QNT) med en lille andel til langsigtet beholdning sidste uge. Med omkostninger er jeg nu solidt 27 procent i minus.
Og i slutningen af sidste måned købte jeg lidt Bitcoin XBT-certifikater fra Nordnet.
Jeg købte en lille del BTC i sidste uge. Jeg bruger Coinmotion. Der er masser af steder at købe krypto. Ville det være en god idé at angive, hvor man har købt, når man taler om det? Eller er jeg i hvert fald interesseret i, hvordan markedet er fordelt, og hvad andre bruger.
I går aftes omkring kl. 02 tankede jeg små skiver af både Bitcoin og Ethereum, da de var faldende. Jeg kunne åbenbart have fået dem billigere senere i dag, men sådan er det. Jeg bruger Coinbase.
Cardano (ADA) købt
Hvor køber I Cardano?
Binance. Det er nok det mest populære
Jeg er bare nysgerrig, hvorfor køber du Ada?
Jeg forstår, at forken kommer den 1.3.
Cardano er en konkurrent til Ethereum-platformen, som ser ud til at være overbelastet og har dyre transaktioner. Derudover er den fork faktisk på vej.
Jeg købte Ada på eToro.
Jeg har brugt eToro, Binance, Coinmotion og Coinbase i det sidste år.
Et tip til beskatning, med Binance får jeg i hvert fald store Excel-parenteser, da jeg først blev begejstret for at handle og så tænkte mig om bagefter. Så problemerne med Binance er: handel med krypto/krypto-par. Alt skal omdannes til euro for skattemyndighederne. Der samler du kursdata og laver beregningerne i euro.
Nu har jeg besluttet altid kun at købe/sælge krypto/fiat-par for at have mindre arbejde.
Under alle omstændigheder er beskatning besværligt med hensyn til krypto.
https://koinly.io/fi/integrations/
Kunne disse være nyttige, eller har nogen erfaringer med dem?
Jeg købte kryptoer kaldet Tezos og The Graph fra Coinbase. Jeg reducerede mængden af Litecoin en smule.
Tak for tipsene.
Jeg har prøvet Cointracking:
Det lykkedes at downloade Coinbase-eksporten uden problemer
Med Binance lykkedes det mig ikke, det kan skyldes min egen manglende kunnen…
Cointracking har SaaS-prissætning baseret på antallet af transaktionslinjer. Dette akkumuleres let og bliver hele tiden dyrere.
Jeg må tjekke de andre også.
Jeg købte Circuits of Value (Coval) i går for $0.0042 via Uniswap.
Inspireret af denne meget lille position:
https://www.reddit.com/r/CryptoMoonShots/comments/lty163/the_case_on_emblem_vault_coval_an_entire_wallet/
Jeg tog Koinly i brug i dag, jeg kan rapportere mere om dets brugervenlighed senere. Jeg tilføjede også Cardano og Enjin Coin.
Jeg har spillet lidt med Koinly for at øve mig, og det ser ud til at fungere bedre med Binance at uploade en CSV-fil til tjenesten; API’en kunne af en eller anden grund ikke håndtere SEPA-indbetalinger.
Købte cirka 100.000 (50€) Hoge Finance
. Gik med for sjov, da Hoge har et enormt meme-potentiale.
Er der andre på forummet, der er hoppet med på QNT-toget?
"Blockchain-teknologi ændrer den måde, hvorpå enkeltpersoner og organisationer interagerer med hinanden. Og Quant er førende i denne revolution. Vi har allerede udviklet verdens første blockchain API Gateway (API-gateway), som både forbinder virksomhedsapplikationer til DLT’er og forbinder DLT’er med hinanden. Nu bygger vi videre på denne platform (kaldet Quant Overledger) for at hjælpe regeringer, organisationer og enkeltpersoner over hele kloden med at drage fordel af det sande potentiale i utrolig kraftfuld teknologi.
Quant Network har hovedkontor i London og er medlem af Oracle’s globale opstarts-økosystem og en Amazon AWS-partner."
https://coinmetro.com/blog/the-quant-network-a-different-blockchain/
https://coinmetro.com/blog/the-qnt-token-a-blockchain-agnostic/
ETH var åbenbart gået i stå omkring 1840. Tilbage til 1740, stop ved 1715. Vi hæver det, hvis vi kommer op igen.
Jeg solgte alle de kryptovalutaer, jeg købte for et par år siden, og det var så meget arbejde at beregne skatterne efter alle de handler, jeg havde lavet med forskellige dele, at jeg ikke har tænkt mig at købe og handle kryptovalutaer igen, bortset fra med metoden €>kryptovaluta>€. Jeg overvejer at registrere mig hos Bitpanda, da man der kan købe mange direkte med euro. Tidligere havde jeg konti hos Binance, Bitfinex og Bittrex.