https://finance.yahoo.com/news/mind-technology-inc-reports-fiscal-201500362.html
Indtægterne fra salg af Marine Technology-produkter i første kvartal af regnskabsåret 2024 udgjorde 12,6 mio. USD sammenlignet med 12,4 mio. USD i fjerde kvartal af regnskabsåret 2023 og 9,1 mio. USD i første kvartal af regnskabsåret 2023.
Selskabet rapporterede et driftsresultat på 289.000 USD for første kvartal af regnskabsåret 2024 sammenlignet med et tab på 221.000 USD i fjerde kvartal af regnskabsåret 2023 og ca. 2,5 mio. USD i første kvartal af regnskabsåret 2023. Nettotabet (efter indkomstskat) for første kvartal af regnskabsåret 2024 var 240.000 USD sammenlignet med et nettooverskud på 666.000 millioner USD i fjerde kvartal af regnskabsåret 2023 og et nettotab på ca. 2,4 mio. USD i første kvartal af regnskabsåret 2023. Nettotabet pr. aktie henført til de almindelige aktionærer i første kvartal af regnskabsåret 2024 var 0,09 USD sammenlignet med 0,02 USD i fjerde kvartal af regnskabsåret 2023 og 0,24 USD i første kvartal af regnskabsåret 2023.
Justeret EBITDA fra fortsættende aktiviteter i første kvartal af regnskabsåret 2024 var ca. 913.000 USD sammenlignet med 1,4 mio. USD i fjerde kvartal af regnskabsåret 2023 og et tab på 1,9 mio. USD i første kvartal af regnskabsåret 2023. Justeret EBITDA fra fortsættende aktiviteter, som er et ikke-GAAP-mål, er defineret og afstemt med det rapporterede nettoresultat (tab) fra fortsættende aktiviteter og likviditet anvendt til driftsaktiviteter i de tilhørende finansielle tabeller. Dette er de mest direkte sammenlignelige finansielle mål beregnet og præsenteret i overensstemmelse med de generelt accepterede regnskabsprincipper i USA (US GAAP).
Ordrebeholdningen af Marine Technology-produkter pr. 30. april 2023 var ca. 22,6 mio. USD sammenlignet med 20,7 mio. USD pr. 31. januar 2023 og 13,4 mio. USD pr. 30. april 2022.
E: Markedet brød sig vist ikke så godt om dette, da eftermarkedets +30 % faldt helt ned i rødt.
8 Synes om
Jeg synes, det var et ret godt regnskab! Dejligt at se marginalerne forbedres og backloggen stadig vokse!
Jeg når ikke selv med til conference callet, men er der andre, der vil følge det live herfra?
6 Synes om
Det ser godt ud med endnu et positivt resultat i træk. Kassebeholdningen voksede en smule. Præferenceudbyttegæld (preferred) bliver helt sikkert ikke betalt endnu; det ville være uovervejet at betale den på nuværende tidspunkt. Kassen rækker simpelthen ikke til det. Omsætningen lå inden for intervallet, og EBITDA forbedres hele tiden. Jeg vil ikke gætte på markedets reaktion. Beviserne for virksomhedens turnaround begynder at være på papir, så institutionelle investorer kan bringe deres krydderi til blandingen. 20 % frontrunning op til regnskabet forhindrer helt sikkert større stigninger i dag, og sælgere, der går efter hurtige gevinster, kan skabe et nedadgående pres.
8 Synes om
Earnings call-slides nedenfor.
Edit: AI optræder kun 2 gange i slidesene og kun for ét produkt. De forstår tydeligvis ikke at snakke kursen helt op i skyerne endnu.
original (1).pdf (1,3 MB)
9 Synes om
https://twitter.com/DesatCap/status/1669061432778928128?s=20
Dér er en relativt stor aktionærs tanker om kvartalet og fremtiden. Ikke ligefrem nogen banebrydende information, men i det mindste nogle tanker fra andre også.
9 Synes om
Har Europa virkelig ingen midler til at overvåge disse kabler. De kunne jo venligst overveje MINDs løsninger på situationen i Baltic Sea Forum.
Selvom det føles lidt naivt at sende beskeder om den slags til MIND, så gjorde jeg det alligevel. Vi må se, om der kommer en kommentar derfra.
11 Synes om
Kom der nogensinde et svar/en kommentar?
4 Synes om
Der kom ikke noget, der var dog ikke andre kontaktoplysninger end IR-afdelingen, så beskeden blev helt sikkert væk undervejs.
6 Synes om
Jeg faldt over en diskussion på Twitter:
https://twitter.com/DesatCap/status/1676187825631383554?s=20
“fordi $MIND står over for afnotering (delisting), hvis selskabet ikke kan få sin aktiekurs over $1/aktie i 10 på hinanden følgende dage med start senest den 7. juli. Det er for sent til et omvendt aktiesplit (reverse split) (den sædvanlige løsning), og deres beslutning om at fravælge et og manglen på annoncering til dato får folk til at spekulere i, at”
@Perttu_Hamalainen, vidste du noget om det her? Det var i hvert fald gået min næse forbi.
E: Der var jo information om det, og også diskussion et par indlæg længere oppe. Men der er vel ikke tid til et omvendt aktiesplit (reverse split) længere?
Nå, der er også kommet dette for en time siden.
https://finance.yahoo.com/news/mind-technology-announces-deferral-preferred-201500158.html
Short-positionerne er også steget. Dog stadig kun 1,63 % af aktiekapitalen.
E2: Rob Capps, MIND’s præsident og administrerende direktør, udtalte: “Som vi tidligere har udtalt, har vi set en betydelig stigning i ordrer for nylig. Vores ordrebeholdning (backlog) pr. 30. april 2023 var på ca. 22,6 millioner dollars, og vi forventer yderligere ordrer i de kommende uger.”
Måske kommer der snart nogle ordreannonceringer?
7 Synes om
Javel, så sidder man her igen og slubrer morgenkaffen med et stort spørgsmålstegn…
- Hvad ville denne mulige afnotering (delisting) betyde? OTC? Og i den forbindelse skal det undersøges, om man stadig kan handle via Danske Bank; jeg tror det ikke. Hvorfor hører vi intet om den godkendelse til en anden markedsplads, som @Perttu_Hamalainen bragte på banen?
- Hvorfor blev det overhovedet overvejet som en mulighed, at der skulle udbetales udbytte? Ordrer kræver penge, og man ville vel ikke finansiere dem med gæld i dette marked? Selvom udskydelsen af udbyttet vel også er en form for gæld…
- Passer det, at de ikke længere kan nå at lave et omvendt aktiesplit (RS)? Denne information stammer tilsyneladende kun fra den ovennævnte Twitter-bruger.
Det er ærgerligt, at man skal spekulere over sådanne ting, når virksomhedens situation ellers virker god. Jeg ville ikke have noget imod et RS eller for den sags skyld en afnotering (MEDMINDRE DET STOPPER MULIGHEDEN FOR HANDEL). Selskabet er det samme nu som i sidste uge.
Her er lidt overvejelser. Hvis nogen kan give bare en smule info om noget af ovenstående, ville jeg være taknemmelig!
4 Synes om
Der er ikke længere tid til at gennemføre en RS, medmindre der allerede er ansøgt om det. Skiftet af handelsplads er altså allerede sket, men tilsyneladende skal man først nå 1 USD og derefter 3 USD med en forlængelse. Jeg forstår det ikke rigtig ellers. Annulleringen af udbytte var ikke en overraskelse; det giver mening at skyde pengene ind i produktionen, når nu der er efterspørgsel. Markedet forventede tilsyneladende (baseret på after-hours), at man allerede ville begynde at udbetale udbytte. I dag kommer der nok muligheder for at øge positionen. OTC generer ikke mig, jeg skal bare flytte papirerne over til IBKR. Handelsvolumen vil dog blive endnu mindre. Jeg tvivler dog på, at alle kort er spillet endnu; det er interessante tider, vi lever i.
5 Synes om
Tak Perttu!
Jeg spørger måske dumt, men hvad er IBKR egentlig?
Jeg har papirerne på en ASK (aktiesparekonto) hos Danske, har du nogle råd til, hvad man kan gøre med dem? Jeg vil gerne eje dem, men hvis (når) man ikke kan handle hos Danske, så er der ikke mange muligheder tilbage…
2 Synes om
Interactive brokers, altså mægleren.
6 Synes om
Interactive Brokers er en mægler. Der kan man handle på næsten alle børser i verden. Jeg er ikke engang sikker på, om jeg flytter mine egne dertil, da det ikke er meningen at sælge lige foreløbigt; jeg kan så supplere op ovre hos IBKR.
5 Synes om
Tak.
Nu hvor jeg får svar, får I lige et til, please!
Hvad sker der med aktierne på aktiesparekontoen (ASK), når flytningen til OTC finder sted? Er de så at sige suspenderet?
Jeg er ikke helt sikker på dette, men så vidt jeg ved, er de i trading halt og vises som grå. Hos nogle mæglere kan man muligvis sælge, men ikke købe.
Edit: Hos Mandatum er det i hvert fald sket, at man kun kan sælge papirerne.
3 Synes om
Lige én gang til. Hvad kræver det egentlig at kæmpe sig tilbage op fra OTC?
Det var god info. Mine aktier er hos Mandatum!
2 Synes om