Nå, for mig er dette en ren patentsag. Jeg har ikke engang gravet ret meget i forretningen, og det interesserer mig heller ikke det store. Det er noget slide bar-software, de har licenseret til de spillere, som så er holdt op med at betale. I min bog er prisen på selve forretningen altså 0 USD/aktie, og for min skyld kunne man, efter sagerne er set til ende, dreje nøglen om og dele pengene ud til aktionærerne. Det er med den indstilling, jeg er med her. Jeg sælger i hvert fald mine aktier senest på det tidspunkt ![]()
Spændet i erstatningerne er virkelig stort, men baseret på relativt konservative estimater (RE) kunne Neonode via Aequitas få f.eks. de der ~30 USD i kolde kontanter per aktie. Her er der selvfølgelig nok mulighed for en vis downside og samtidig en meget betydelig upside, afhængigt af om man medregner Samsungs globale telefon- og tabletsalg eller kun USA. RedEyes estimat tog udgangspunkt i udelukkende det amerikanske salg. Der er altså tale om det samlede salg fra årene 2014-2024.
Apple-sagen er igen betydeligt større i sit potentiale, men sandsynligheden for at vinde en eventuel retssag i Californien er væsentligt mindre.