Spørgsmål, rædsel og begejstring over kurser og kursændringer (Del 3)

Denne tråd er en fortsættelse af tråden:

Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2) - #10357 käyttäjältä Buy_and_Hold_Is_Eter - Sijoittaminen - Inderes forum.

Forrige tråd:

4 Synes om

Veliosake må starte denne tråd. :slight_smile:

Vending @Pohjolan_Eka og @Verneri_Pulkkinen?

37 Synes om

Tråde kan skifte, men kvalitetsvirksomheder bliver man ved med at tale om. :grin:

46 Synes om

Også Voxturs fald ser ud til at være stoppet, og Oroco raketter ligefrem! Må man købe disse nu?

30 Synes om

Ved I hvad? Jeg begyndte at investere i starten af 2022, og porteføljen lyser rødt, men denne Pölhex-udvikling mærkes overhovedet ikke, fordi jeg har været fan af SaiPa i 30 år. Gratis mentaltræning!

146 Synes om

I går var en flot farve igen for en gangs skyld, da alt i porteføljen var grønt, undtagen VW. Men mon ikke det vender til det triste igen.

2 Synes om

Hvorfor er Lehto oppe med 7 %, og hvorfor er købssiden så fyldt?

14 Synes om

Der er da folk på Lehtos købsside, men når 140.000 aktier koster de 4.000 €, så ville selv en helt almindelig fyr hurtigt kunne tømme den :sweat_smile:

3 Synes om

En bekendt i sommer: Mon ikke prisen på ringene begynder at være på plads… til det lange sigt. Jeg var lidt skeptisk, men han traf helt sine egne beslutninger. Som bear (bjørn) skød jeg vist på dengang, at den nok i det mindste vil teste 7,70 €-niveauerne endnu. Nå, han købte på 6-tallet… i sandhed til det lange sigt.

26 Synes om

Den nedjustering var indrømmet en stor skuffelse

12 Synes om

Konecranes’ kursreaktion overraskede en smule. Ordrerne var ganske vist lavere end forventet, men rekordhøj EBITA og omsætning oversteg estimaterne. Jeg tror, det vil stabilisere sig i løbet af dagen.

3 Synes om

Jeg tror ikke, at Nordea ville være på disse prisniveauer, hvis forårets bankkrise ikke havde fundet sted.

14 Synes om

NELL har allerede klart brudt igennem coronabunden. Nu bliver brint-selskaberne her og på den anden side af havet virkelig mast i jorden :grimacing:

19 Synes om

Alligevel. Jeg er sikkert en tåbe, da jeg ikke forstår, hvorfor nogle køber den til disse priser. Jeg har tænkt over det samme i lang tid. Der var helt forfærdelige risici allerede før den seneste nyhed, og alligevel fortsatte kursen bare opad, og der var købere nok. I år gik vi i minus for første gang i de sidste dage af august. Det er svært at begribe.

Det er den der “recessionen kommer lige om lidt, og tab på udlån eksploderer mellem hænderne på os”-prissætning. På det tidspunkt, hvor dette sker, vil kursen allerede være på helt andre niveauer. Bankaktier fungerer bare sådan. I øjeblikket betyder opkøb, at man stemmer for, at recessionen ikke kommer, og at tab på udlån ikke finder sted.

9 Synes om

Det begynder så småt at virke forudseende :grimacing:

35 Synes om

Herantis Pharma er i fin fremgang efter offentliggørelsen af positive resultater, kun ti procentpoint mere, så går jeg i nul (i skrivende stund + 25,00%) :money_mouth_face:

Edit: En ret mild kursreaktion på de gode nyheder (i skrivende stund +17,21%), i det mindste i forhold til mine egne forventninger, men måske er det netop derfor, kursen ikke stiger – mine egne forventninger er for høje, og jeg har dummet mig og købt denne her helt fra tre euro med en gennemsnitspris-rabat-tragedie… det er, hvad man får for at være en abe, der kaster med pile :monkey_face:

4 Synes om

Hvor er dagens KEMPOWR i den nye tråd?

16 Synes om

Dette skete tidligere, end jeg havde regnet med. Desværre er planen om at komme med ombord igen stadig lidt uafklaret, da arbejde forstyrrer hobbyerne.

Sikkert første gang nogensinde, at timingen var på min side.

4 Synes om

Der ser ikke ud til at være flere tekniske støtteniveauer på nedsiden, undtagen selvfølgelig nul.

3 Synes om