Frågor, fasa och jubel kring kurser och deras förändringar (Del 3)

IMG_20240524_194854

(Op tillåter inte skärmdumpar, så vi kör på det här.)

Det här är trevligt att följa. Den 7.5 splittades kursen i fyra delar när aktievärdet redan hade klättrat över 900 kronor. Nu har värdet redan stigit till 250 kronor, så på sätt och vis är vi redan på 1000 kronor om den inte hade splittats.

I Saab-tråden finns en länkad video där en kille från Inderes intervjuar någon snubbe från Saab. (Förresten är den här Saab-snubben en riktig uppenbarelse. Rejäl kalufs. Man skulle inte gissa direkt på hans framtoning att killen är en höjdare på ett försvarsföretag :grin:) Hur som helst, enligt honom går det bättre för Saab än någonsin. Orderböckerna glöder och ekonomin är i bättre skick än någonsin.

Jag satsade min skatteåterbäring på 750 € här i höstas och har inte ångrat mig än så länge. Jag investerade i en “megatrend” och mot Putlers illdåd. Om man bara visste när man ska sälja eller minska innehavet vid rätt tillfälle, det vore bra det. Men än så länge finns ingen säljvilja. Det kan dock bli en delvis tvångsförsäljning eftersom den yngre sonen vill ha en lätt MC.

Sånt här lite längre svammel den här gången. Gå gärna in och skriv era tankar och nyheter i Saab-tråden om ni känner för det.

-Suppis-

25 gillningar