Ifall jag inte hinner kommentera på morgonen på grund av jobbet så lägger jag det här i förväg: Kom ihåg att BARA kika bakom den luckan, vilken typ av delårsrapport Qt har kommit med!
Dålig rapport
Ajaj, artens enkelhet tilltalar! Det blev ett par lyckade försäljningar igår . Artens enkelhet tilltalar, snart billigare att kliva på!!!
Bra rapport
Ajaj, med en bra position även i denna rapport. Den sviker bara inte! Pappershänder sålde igår på botten när det kom negativa nyheter.
TILL MÅNEN
E. Uppdatering torsdag morgon 8.37! Kom ihåg att öppna rätt lucka, det vill säga Dålig rapport. Jag jublar redan innan börsen öppnar att vi snart är igång.
Jag tänkte att man skulle få den med en köporder på 56.6e på morgonen.. Den har under de senaste månaderna redan handlats till priser på 63-65 utan gårdagens nyheter.. Varför skulle aktien inte kunna söka ett nytt bottenpris under de kommande veckorna, t.ex. 45-52? Det känns som att de senaste dagarnas uppgångar har fått en skjuts när Tesla har raketat +5-8%, även om de inte går i samma takt.
Kesko på sin högsta kurs på drygt två år. Upp +30% från 2023 års botten, plus utdelningar. På dagsbasis över alla glidande medelvärden. En aktie för enkla cykelinvesterare och en fristad för nybörjare?
Sådana (bullish) optionstransaktioner på en sådan marknad väcker alltid intresse, eftersom dessa satsningar oftast lyckas och i bakgrunden finns ofta insiderinformation, t.ex. om ett kommande tullavtal med Kina. Åtminstone gör de en försiktig när det gäller blankningar.
Dessutom är denna marknad, i ögonen på en trader och den som dagligen följer kurserna, totalförruttnad, och manipulationen av kurser/index har nått en helt ny nivå. Trumps upprepade “Tweets” på Truth Social som kraftigt skakar marknaden och motstridiga uttalanden som ändras dagligen (tariffer, Powell etc.) och exempelvis Scott Bessents privata tillställning för JPM-gänget för ett par dagar sedan, där marknadspåverkande information ges, är inte på något sätt öppen och rättvis. Spelets regler har skrivits om helt under Trumps andra mandatperiod.
Fasansfulla Intellegos kurs redan för tredje veckan Tidigare år har visserligen vant mig vid att sitta med på oändliga nedgångar (tre år med Neste, känns inte alls), men dessa uppgångar är svåra, särskilt när värderingen inte är av samma kaliber som amerikanska teknikbolag. Eftersom bolaget inte har någon analytikerbevakning och jämförande åsikter är få, är det svårt att motivera att hålla kvar (jfr delvis att ta hem vinster)..