Latterlig lille bøde, det vil nok snarere få aktiekursen til at stige, nu hvor risikoen for en bøde er væk.
Information om Kindreds slutning på året og hvordan det gik med VM. Det gik ikke helt efter planen.
Følgende tiltag er i vente:
Selvom det svagere end forventede resultat i fjerde kvartal i vid udstrækning kan tilskrives nogle få engangsbegivenheder forklaret ovenfor og modvinden i Belgien og Norge, bliver der truffet foranstaltninger for at forbedre lønsomheden yderligere på kort og mellemlang sigt. Disse omfatter, men er ikke begrænset til:
Reduktion af tab i Nordamerika ved at mindske markedsføringsomkostningerne, før Kindred-platformen lanceres
Omprioritering af investeringsprojekter for at frigøre kapacitet til vigtige strategiske initiativer og reducere kortsigtede omkostninger
Yderligere optimering af koncernens driftsomkostninger for at reducere omkostningsvæksten og forbedre skalerbarheden
Kan det betyde, at de sætter udviklingen af deres egen bettingplatform på pause, eller at de fremskynder udviklingen?
Bud i førmarkedet med et stort drop, næsten -20%. Overreaktion i luften?
Her er Kindreds webcast på inderesTV.
Bøder fra Storbritannien:
Kindred Group vil betale 7,1 millioner GBP og har modtaget en advarsel for at afslutte den britiske spillemyndigheds (UK Gambling Commission) regulatoriske gennemgang relateret til historiske mangler inden for AML (betalingsevne) og socialt ansvar.
Kindred accepterer, at visse systemer og processer, der var i brug i 2020 og i starten af 2021, ikke var i overensstemmelse med kommissionens forventninger til betalingsevne (affordability). Som følge af de trufne tiltag anerkender Kindred, at lignende sager som dem, kommissionen har fremhævet, sandsynligvis ikke vil ske i dag under koncernens nye rammeværk.
Gad vide, hvad der præcis har ligget bag det?

130 kr./aktie, altså en præmie på 25 %. Helt ok👍 Især da kursen er steget 10 % på en uge.
Det er første gang, jeg er med til, at der kommer et købstilbud på et selskab.
Hvad kan det betale sig at gøre nu, hvor der er kommet et købstilbud? Kan det betale sig at sælge med det samme til den pris, eller hvordan bliver det i sidste ende realiseret til kontanter? Valutakursen er i hvert fald stadig en faktor for, hvornår det kan betale sig at trække sig ud, hvis kronekursen stiger?
Man bør i det mindste tage i betragtning, at det altid er muligt, at der kommer et konkurrerende købstilbud. Vi så jo nogle af dem sidste år på Helsingfors-børsen. Det er vel også muligt, at købstilbuddet bliver afvist på generalforsamlingen, hvilket nok vil få kursen til at falde en del. Det er ofte lange processer, før pengene fra købstilbuddet lander på ens konto.
Jeg har ikke selv travlt med at sælge, så jeg afventer roligt og ser, hvad der sker👍
Jeg fandt dette ved en hurtig søgning på Google:Helsingin pörssissä nyt paljon ostotarjouksia – mitä ne ovat ja miksi sijoittajan kannattaa olla niistä kiinnostunut? | OP Media
Kursen ligger godt 6 % under købstilbuddet. Acceptperioden er først i november. Så sælger du nu og investerer pengene andetsteds, eller tager du et afkast på 6 % - 7 % ved at holde indtil november? Det er spørgsmålet.
Jeg har heller ikke selv lyst til at sælge, men… ejere, der kontrollerer en ejerandel på 27,9 procent, har allerede forpligtet sig til at acceptere tilbuddet.
Men kræves der ikke 80-90 % for at det kan gennemføres?
Edit: Der kræves 90 %.
Ja, 90 % “tilbuddet accepteres i et sådant omfang, at FDJ bliver ejer af aktier i Kindred, der repræsenterer mere end 90 procent af det samlede antal aktier i Kindred”.
Ledelsen anbefaler at acceptere tilbuddet, så mon ikke det går igennem.
Er der kommet nogen opdatering på købstilbuddet?
Q2 så helt fornuftigt ud.
Hej,
Der er sikkert folk her, der har fulgt Kindred og er sat ind i sagerne, så er der mon nogen, der kan hjælpe en begynder med følgende spørgsmål:
A) Er det korrekt, at salget af Kindred nu er endeligt gået igennem og bliver afnoteret fra børsen? Hvornår er den sidste handelsdag?
B) Hvis man afventer pengene fra salget, bliver der så automatisk trukket kildeskat til Sverige, eller modtager man det fulde beløb på sin konto?
C) Hvor lang tid tager det cirka, før pengene kommer, hvis man ikke selv sælger aktien på børsen?
Tak for svarene
Købstilbud
Meddelelsestekst:
Denne begivenhed er en forlængelse af begivenheds-id ***, da tilbuddet nu er ubetinget. Aktionærer, der allerede har accepteret eller accepterer tilbuddet i den forlængede acceptperiode, har ikke ret til at trække deres accept tilbage.
Alle betingelser er opfyldt eller er frafaldet.
Forlængelse af fristen vil kun gælde de klienter, der har angivet “ingen handling” eller slet ikke har afgivet instruktioner.
Når instruktioner er indsendt, vil de være uigenkaldelige.
Klienter gøres opmærksomme på, at instruktioner indsendt for ikke-standardvalg (non-default option) ikke kan ændres eller rettes, efter fristen er udløbet.
Desuden rådes klienter til ikke at sælge deres beholdninger, når de først har givet instruks om ombytning.
Beholdninger med instruks om ombytning vil blive spærret for handel.
Eventuelle gebyrer eller omkostninger for fejlslagne handler vil blive pålagt klienterne.
I tilfælde af at der sker en reduktion (scaleback) af ombytningen, vil ikke-accepterede beholdninger blive frigivet, og provenuet for de accepterede ombytningsinstruktioner vil blive bogført så snart det er praktisk muligt efter modtagelse fra agenten.
Ombytning kan være genstand for reduktion (scaleback) på kontoniveau.
Vi informerer hermed klienten om, at i henhold til lovgivningen i det land, hvor selskabet er stiftet, eller lovgivningen i kundernes bopælsland og den lovgivning, der gælder for en udsteder af værdipapirer, der er genstand for selskabshændelser, vil klienten beslutte at deltage eller ej i sådanne selskabshændelser efter eget skøn og vurdering.
Selskabshændelse (Corporate Action)
Købstilbud
Instrument: KIND_SDB:xome (ISIN: SE0007871645)
Begivenheds-id: 9285988
Ikrafttrædelsesdato: 16-okt-2024
Svarfrist: 15-okt-2024 21.00.00
Betalingsdato: 29-okt-2024 00.00.00
Klienten bærer enhver negativ konsekvens, der måtte opstå som følge af eller i forbindelse med en sådan instruks.
For god ordens skyld gøres opmærksom på, at enhver information relateret til selskabshændelser sendt til klienten kan være indhentet fra kilder, som ikke er under bankens kontrol, og banken kan derfor ikke holdes ansvarlig for sandheden eller nøjagtigheden af denne information.
Se venligst prospektet for begivenheden for yderligere detaljer.
Oplysninger der skal følges
Restriktioner: Tilbudsdokumentet er ikke et tilbud, hverken direkte eller indirekte, i Australien, Hongkong, Japan, New Zealand eller Sydafrika eller i andre jurisdiktioner, hvor et sådant tilbud i henhold til lovgivning og regler i de pågældende jurisdiktioner ville være forbudt efter gældende lov.
Hvordan fungerer det nu, når jeg ikke har accepteret tilbuddet, men udbuddet tilsyneladende allerede er gået igennem, da FDJ allerede har 92 % af aktierne? Bliver pengene udbetalt senere end til dem, der accepterer tilbuddet inden den 16.10..?
Jeg accepterede det oprindelige tilbud, og pengene kom i fredags.
Jeg har kopieret lidt fra Sijoitustieto og redigeret det:
Hvornår bliver Kindred afnoteret fra børsen? Hvornår er den sidste handelsdag?
B) Hvis man afventer pengene fra salget, bliver der så automatisk trukket kildeskat til Sverige, eller går pengene ubeskåret ind på kontoen?
C) Hvor lang tid tager det cirka, før pengene kommer, hvis man ikke selv sælger aktien på børsen?
Er der nogen, der ved det? Hos mig fremgår Kindred-aktierne i hvert fald stadig i porteføljen på min aktiedepotkonto (AOT).
sidste handelsdag 11.11, ved at acceptere tilbuddet modtages pengene estimeret 22.01. Der kan vel ikke trækkes kildeskat af det, da der er tale om et salg.