Kom med på forumträffen nästa sommar. Programmet innehåller inget egentligt festande (om det inte blir en inofficiell efterfest den här gången
) men på evenemanget får man prata med trevliga människor i en avslappnad atmosfär.
Evenemanget har en väldigt låg tröskel. Vissa deltar med sina egna namn, andra med pseudonymer. Det är enkelt även för introverta, eftersom det är så mycket folk att man kan njuta av diskussionerna även i rollen som lyssnare, utan att alla känner press på att i tur och ordning öppna munnen och berätta sin livshistoria.
Ensamhet (särskilt bland män) är ett stort problem. Män har ofta utmaningen att det inte riktigt finns någon vettig sysselsättning att göra tillsammans med vänner, så man hamnar i att dricka. Jag såg en rörande kontaktannons för flera år sedan där en dotter sökte vänner till sin pappa. Pappan hade bestämt sig för att lägga korken på och behövde en ny vänkrets för det.
Även av den anledningen var det ett nöje att vara med och arrangera forumträffen. Med min egen lilla insats fick jag vara med och bekämpa denna epidemi bland finska män ![]()