Inderes kafferum (Del 7)

Denna tråd är en fortsättning på kommentaren: Inderesin kahvihuone (Osa 6) - #10339 käyttäjältä Karibu - Sijoittaminen - Inderes forum.

Tidigare trådar:

8 gillningar

Vem är först i kafferum sju​:slightly_smiling_face:

Kom hem i lagom tid.

Kafferumstrådarna 4, 5 och 6 öppnades förresten alla under 2022, så det var ett ganska livligt år.

50 gillningar

114 gillningar

Japp, vi håller en bra nivå :grin:

14 gillningar

Uppdraget slutfört! :grin:

https://twitter.com/highbrow_nobrow/status/1657454030610653187?s=20

25 gillningar

42 gillningar

Trump vet verkligen hur man väljer de rätta orden för varje tillfälle. Vilken talang! :astonished:

https://twitter.com/RonFilipkowski/status/1657771280509140994?s=20

24 gillningar

Så målet är en 10-öppning före årsskiftet!

6 gillningar

Ganska intressant ”match”, hittat i @Heikki_Keskivali:s twittertråd, som synes. :thinking: :point_down:

https://twitter.com/hkeskiva/status/1657800020798631937

13 gillningar

Om ni vill gå till historien bör ni vara aktiva i Kahvihuone del 7.

Internetarkeologer kommer att använda detta som forskningsmaterial när de utreder vad som fick det finska träningsoverallsfolket att bagholda Sepe vid 4100 poäng.

40 gillningar

Enligt min mening är innebandy mycket mer underhållande att titta på än ishockey. Ishockey ser på något sätt tråkigt ut i den meningen att händelserna liksom inte ser ut som något, och i synnerhet inte målen eftersom pucken är så osynlig och liten. I innebandy finns det däremot riktigt snygga mål och bollen har fina banor. Trots allt är fotboll förstås kungen av alla sporter.

8 gillningar

Efter ett halvårs funderande och efterforskande landade jag i att beställa en Xbox Series X för 509 €, främst framtvingat av att semestern närmar sig och att innehållet till den gamla generationen börjar ta slut. Som alltid vid köp som är dyrare än en kebab sköljde “buyer’s remorse” över mig direkt efter betalningen; hur kunde jag slösa pengar, är det här verkligen nödvändigt, hade jag inte klarat mig utan? Det här kommer se hemskt ut i mitt Excel-ark för ekonomistyrning!

Om man tar lite distans är saken obetydlig. Min sparkvot sjunker under en månad från 50 % till 30 %, och i utbyte får jag ett halvt dussin år av underhållning som troligtvis ger pengar netto eftersom jag har annat att göra än att pilla med portföljen. Och varför får jag inga som helst samvetskval om jag på ett infall köper ett bolag för tio gånger den här summan, trots att jag inte satt mig in i det ens en tiondel så mycket som i det här? Människans sinne är märkligt.

38 gillningar

Jag shoppade också idag. Köpte en Nilfisk högtryckstvätt för 199€.

9 gillningar

Helgerna är sanslöst tråkiga när man inte kan följa kurserna, som man egentligen inte alls borde följa dag ut och dag in, timme efter timme. Har ni av den anledningen köpt något på de asiatiska marknaderna? För att kunna följa graferna i hypnos, även om man inte borde och trots att de uteslutande pekar nedåt.

8 gillningar

Ganska rolig och intressant grej om Roni, som har fått uppmärksamhet i fotbollsvärlden. Ingen betalvägg.

VPS:s superlöfte Roni Hudd, 18, hajade till mitt under en matematiklektion vid Vasa lyceum av en klapp på axeln från en klasskamrat. Skolkompisen hade surfat på den internationellt jättepopulära fotbollssajten Transfermarkt, där det en vintrig måndag i januari fanns häpnadsväckande information.

Hudd, som löste ekvationer i bänken bredvid, hade stigit till tredje plats på listan över sajtens mest sökta spelare och lämnade bakom sig bland annat sportens levande megastjärnor Cristiano Ronaldo och Lionel Messi. Före Hudd på andra plats fanns João Félix, som numera representerar Chelsea och som Atletico Madrid betalade en övergångssumma på 126 miljoner euro år 2019.

14 gillningar

Jag ser rekommendationen ”Köp” för Kamux på bolagssidan.
@Thomas_Westerholm

Det är bara att ringa Nordnets mäklarservice. Det kan mycket väl gå att blanka Kamux :+1: :slightly_smiling_face:

4 gillningar

Det finns nog någon även på det här forumet som kan låna ut aktier till dig vid behov, förutsatt att behoven är i småspararskala :slight_smile:

EDIT: Det här borde jag kanske ha lagt i fikarummet :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

I april steg konsumentpriserna jämfört med året innan mest på grund av höjningen av den genomsnittliga bolåneräntan, elpriset och räntorna på konsumtionskrediter.:rofl::+1:

Precis… Hur dämpar man inflationen? Just det, genom att höja bolåneräntorna och räntorna på konsumtionskrediter. :rofl:

7 gillningar

Kamux EV/SALES är väl runt 0,3x, inte 1,9x. :smiley: Givetvis av en anledning, då det inte är särskilt lönsamt.

14 gillningar